Rønne

Rønne

Rønne en ganske almindelig lørdag morgen, når Vikingarna eller Kandis har spillet i hallen aftenen før

Bornholmergrisen

På dette sted i Rønne har Bornholmergrisen haft fast tilholdssted i mange år

Rønne er, som beskrevet i artiklen om Danmark, den største by i Danmark, omend dens status vakler. Rønne ligger på Rømø, deraf navnet Rønne.

Rønne har et indbyggertal som svinger mellem 125 (den 23. december) og 3.603.954 indbyggere, som opnås den 11. maj.

Rønne er endestation for Bornholmergrisen. Det er fuldstændig umuligt at opdrive noget som helst kød i Rønne og omegn af dette mærke, da folk er blevet forgiftet og gået i akut psykose, når de fik at vide at det var deres slægtninge de spiste eller en bid af et gammelt skiftespor.

[redigér] Om Rønne

  • Hvert år den 31. april, afholdes der øl-party, hvor det gælder om, at drikke flest øl mens man står på en ølkasse Vinderen findes ved, at sparke personen i maveregionen - og der ved se om øllen er klar.
  • Rønne er kendt for sine morgen-rundstykker, som tidligere blev opkøbt at sultne københavnere efter at færgen fra Sjælland havde lagt til. Det specielle ved disse er, at de laves i en stenovn og derefter får tilsat kiwi smag. Uhm!
  • I Rønne taler man Rønsk og stammer fra det gamle romersk-latin.
  • I skoleferien plukkes rønnebær på ethvert gadehjørne, for at holde de unge væk fra sportshallerne.
  • Færgerne i Rønne er altid opkaldt efter bornholmske frihedshelte, da de bruges til at fragte unge mennesker hjem til kollegierne igen, når de har besøgt deres forældre i højtiderne.
Personlige værktøjer