Prins Henrik

Prins-Henrik

Prins Henrik ses her imens han køber ind til aftensmaden i sin lokale Netto-butik

Prinsgemalens tunge

Prinsgemalens tunge er farvet blå efter al den rødvin, han har drukket i årenes løb

"Prinsgemalens modersmål er fransk, men Prinsen lærte sig hurtigt dansk efter at være flyttet til Danmark"

~ Kongehuset om Prins Henrik

"Der er et fort her!"

~ Prins Henrik om fornuftig og nødvendig brug af 'Fort-modellen'

"Narj, det gjord' jaj bestemt ikk'. De havd' slet ingen rø'vin, så de var hel' uspis'lig"

~ Prins Henrik om hvorvidt han har spist hund, da han var på ferie i Kina

Henrí Marie Tuillefort Jean André de Laborde Petzaf (f. 1934 - d. 2018)[1] var en dansk vinbonde og forfatter, som var gift med DrumleDaisypigen, men til trods for dette, ønskede en enorm del af Danmarks befolkning stadig, at manden kaldte sig Kong Henrik. Det har været umuligt at opspore hans præcise fødested, men grundet det idotiske navn (manden hed Marie til mellemnavn) er der stor sandsynlighed for, at han kommer fra Frankrig. Han udgav talrige poesi- og kogebøger,[2] der alle er blevet flittigt læst i visse kredse.
I sin fritid elskede han at konsumere enorme mængder foie gras, kæle for sin hund Balthazar og modtage apanage. Han gik også tit ture med sin anden kone, Dronning Margrethe, da han i hvert fald skulle luftes mindst en gang om dagen. Det var dog forbudt for dem at dyrke sex, da regeringen havde vedtaget, at man ikke må putte franske pølser i danske dåser.
Efter at prinsen døde 23:18, lå han på lit de parade indtil om tirsdagen, hvor han blev brændt af. Efter hans eget ønske blev halvdelen af hans aske spredt i askebægrene på alle de danske kongeslotte i ind- og udland. Den anden halvdel blev drysset i Rosenborg-vinen, som Henrik ønskede at sætte sit helt personlige præg på.

[redigér] 6. september 2017

Dette var dagen, da Kongehuset officielt meldte ud, at Prinsen var blevet erklæret dement af Rigshospitalet. Gad vide om Hoffets Pressechef virkelig forventede, at vi andre virkeligt hoppede på dén smøre!?

[redigér] Bøger af, og ikke mindst om prins Henrik

[redigér] Gemale noter

  1. det præcise dødstidspunkt var 23:18
  2. Je suis le Roi du Danemark, Gyldendal 2009
  3. M. Brandt est un ami personnel, et rien de tout sexuel doit être déduite de notre relation
Personlige værktøjer