Pose

30px-Cquote1 svg.png En tilpas ung og elastisk plasticpose kan godt spændes op til lir! 30px-Cquote2 svg.png
Den Gale Pose

Pose1.jpg

Selv om bord på så højteknologiske ting som flyvemaskiner kan der blive brug for en god, gammeldags pose

Posen er et omfattende hjælpemiddel til at fragte flere mindre ting på en nem og elegant måde, og der findes mange varianter af posen (se nedenfor). Helt grundlæggende består en pose af to vægge, der er limet sammen i hjørnerne og tre af de fire kanter.

[redigér] De mest benyttede poser

De mest benyttede poser er plasticposen, fryseposen og skraldeposen.

[redigér] Plasticposen

Plasticposen benyttes oftes i supermarkederne, ved indkøb af varer kan varerne nemt puttes i plasticposen og fragtes videre til den ønskede lokation. Den kan bruges både i koldt og varmt vejr, og regn tager den heller ikke skade af, dog er det ikke alle, som udstyret med en ordentlig plastichank. Det er vigtigt man er OBS på dette, hvis man skal fragte tunge ting.

[redigér] Fryseposen

Fryseposen er ofte en mindre pose uden hanke, lavet af robust plastic, og den kan tåle høje frostgrader, uden at miste sin smidighed og holdbarhed.

Normalt er fryseposen gennemsigtig, men kilder oplyser at nye og mere farverige fryseposer er under udvikling.

[redigér] Skraldeposen

Skraldeposen er lavet af en paplignende substans, dog mere fleksibel. Grunden til dette er, at den skal kunne rådne op på skraldepladser, uden at være til fare for miljøet, der er nemlig mange dyr på skraldepladser, og hvis den var lavet af plastic, ville man tydeligt se et faldende antal i bestanden af klokkefrøer, edderfugle og firben.

[redigér] Liste over poser

Personlige værktøjer
Andre sprog