Popcorn

Popcorn er en kornsort, som gror på markerne. De høstes når de er udklækkede og friske, og bruges til at spise under biografture.

[redigér] Opdagelsen

Popsangen, der skabte fadæsen!
Hot Butter - Popcorn(02:33)
-her med varmt smør

Popcorn var oprindeligt almindelige korn, men i 1960'erne valgte en landmand, der havde haft gode erfaringer med at spille popmusik for sine køer, at prøve det samme med sine afgrøder, men dét skulle han aldrig have gjort, thi disse syntes så dårligt om musikken at de valgte at begå kollektivt selvmord ved at vende vrangen ud på sig selv og eksplodere.

[redigér] Ulemperne

Økonomisk bevidst som landmanden nu engang var, prøvede han om ikke kornene kunne bruges til ét eller andet, så han undgik tab, men det så sort ud.

  • De duede ikke til at male til mel og bage med
  • De duede ikke som dyrefodder
  • De duede ikke til pudefyld, da de blev klæbrige når de blev våde af sved
  • De duede ikke som komponent i fedtfattig müsli

[redigér] Anvendelsen opdages

Gode dyr var således godt rådne og landmanden nær fallittens rand. Ja han havde lige knap salt til et æg, og selv æggene måtte han kigge langt efter, så han så sig nødsaget til at putte saltet på popcornene, altimedens han havde sneget sig ind i den lokale drive-in biograf på sin grå Fergusson for at se en sidste film inden det hele var slut.

De saltede popcorn fandt han dog var en vældig god spise til filmene, og da parrene rundt omkring på deres International Harvesters, Fendts og Fordsons opdagede at han sad og guffede, blev de hurtigt nysgerrige og ville også have, og inden længe var en salgssuccess, der ingen ende ville tage[1] stablet på benene og resten er historie.

[redigér] popcorn er noget der har rådnet fire dage og hunde har skidt på

  1. Man kan i hvert fald stadigvæk købe popcorn i biografen
Personlige værktøjer