Politik

"Man har et standpunkt indtil man tager et nyt"

~ Henrik Sass Larsen om udtalelser

Politik er ofte kaldet det muliges kunst, og den ypperste politiske manifestation er kendt under betegnelsen et forlig. Man kan også sammenligne det med en form for velordnet borgerkrig, hvor landets borgere kan kæmpe mod hinanden, uden alle udgifterne til raketter og pistoler. Den tidligere tyske forbundskansler Konrad Adenauer blev kendt for udtalelsen ovenfor, men senere sagde Jens Otto Krag[1], at han havde sagt det først, hvilket helt åbenlyst var en løgn.
I Politik kaldes kamp-arenaen for et parlament, i Danmark hedder det i folkemunde Folketinget, eller bare Tinget. Se Snapstinget.

[redigér] Politisk korrekthed

Politikere er kendt for at være politisk korrekte. Det betyder, at de siger ét og gør noget andet. Fx udtaler de, at Folkeskolen er for alle, hvorefter de sender deres egne børn i privatskole. De tilhører enten rød eller blå blok, men ingen kan kende forskel, fordi de hele tiden stjæler hinandens politiske synspunkter. Generelt er politikere omtrent så troværdige som journalister, men de tjener betydeligt bedre, bl.a. ved at gnave en masse ben. Et udbredt syndrom blandt politikere er pamperi, hvilket er det danske ord for korruption og prostituition.
Da de fleste mennesker i dag har travlt med at spille enten WOW eller Livet har de fleste valgt nogen til at kæmpe for sig. Disse kæmpere kaldes for politikere.

Politik kan enten udføres forkert eller korrekt. Den korrekte politik tilhører til enhver tid oppositionen.

Du kan læse mere om politik i Politiken.

[redigér] Berømte politikere

  1. Falleret kunstmaler, selvmorder og EF-tilhænger
Personlige værktøjer