Planet

"Ok... Plan ét:"

~ En eller anden om et eller andet

En planet er en rund dims der har det med at trille rundt i verdens-rummet. Jorden er en planet, og den ser nærmest mest blå ud; det er det vist også andre planeter der gør, men de er meget større og desuden fulde af gas. Apropos gas, så er Jupiter, der også er en planet, også lavet af gas; endda gas med en farve der gør at jeg ikke vil sige hvor det kommer fra.

Ind imellem fiser der sådan nogle små gnallinger rundt om planeter; de ligner planeter, og prøver at bilde omverdenen ind at de er små planeter, men i virkeligheden er de måner. Nogen af dem, der drøner rundt om Jupiter, har navn efter nymfer, og den gamle horebuk til Jupiter har selfølgelig ordnet det sådan at det er de inderste måner (dem der kredser tættest om Jupiter) er nymfer — lige inden for rækkevidde til at de kan ordne Jupiter lige i dens store røde plet.

Der findes endnu ingen lokummer på Mars.

De mest populære planeter er: Saturn, Mars, Jorden, Månen og Pluto(Der ikke er en rigtig planet, men en dværgplanet, beboet af agurke-lignende væsener der holder af at spise hinandens fødder), der ifølge visse mandlige hekse siges at have betydning indenfor astrologi.

[redigér] Se også

Lære mere om vort enestående univers!

Planeterne

Personlige værktøjer