Pingvin

[redigér] Pingviners forskellige betydninger

For børn, der voksede op i 1970'erne, er pingvinen synonym med en sparebøsse, formet som en pingvin.

Hurtigt derefter opfandt et slikfirma pingvinen som maskot for deres firma, og den var helt pingeling, nu var pingvinen også synonym med slik.

Dette førte ret hurtigt til at børn med pingvinspare-bøsser tømte bøsserne og købte pingvinslik for spare-pengene, et kapitalistisk pingvin-kredsløb var skabt af de onde kapitalister, der udnyttede børns sans for orden. Pingvindresset blev synonymt med mafiametoder, udtænkt af mænd i kjole og hvidt.

[redigér] Pingvinen som miljøkatastrofesymbol

Pingviner

Pingvinerne er snart uddøde, som følge af manglende temperatur-regulering.

Det er ikke til at komme udenom. Alle termometre, jorden over, siger, at planeten lider af drivhuseffekt, så her bliver varmere. Så smelter polerne, og så har pingvinerne ikke nogen steder at bo med deres unger, og så har vi altså balladen med de pingviner. For børn elsker pingviner. Derfor er pingvinen det mest udforskede kræ, verden har. Og vi kan se på pingvinerne, hvad de siger til det, når miljøet forandrer sig.

[redigér] Hvordan man giver en jyde en pingvin

  • Jyden kommer ind med 4-toget
  • Jyden går med sin 50'er i lommen ned i Istedgade
  • Han spørger en luder, hvad man kan få for de penge
  • Hun svarer, du kan få en pingvin. Han spørger, hvad er det?
  • Det er sådan med munden, svarer hun. Han si'r "ok", og de går op på et værelse. Jyden trækker bukserne ned om hælene og venter (forgæves) på et blowjob
  • Luderen forsvinder derpå ud af døren med 50'eren og jyden forsøger at trippe efter hende med bittesmå skridt. Dét er en pingvin!

[redigér] Pingvinen som pædagogisk værktøj

Ja, hvad tror du ellers de der åndssvage modellérvoks-tegnefilmsudsendelser i tv skal gøre godt for, hvis ikke det skulle forestille at være pædagogik? Underholdning er det da ikke, vel?.

[redigér] Pingvin-prognoser

De ser ikke alt for godt ud, med mindre vi finder ud af at lave en ordenlig klimaregulering i drivhuset.

[redigér] Pingvinen i styrke træning

Pingviner er i dag også blevet et synonym for en speciel styrketræningsøvelse, hvor man bevæger armene som en dum lille pingvin. Selve øvelsen kan ses på nedenstående billeder:
1: [[1]] 2: [[2]]

Personlige værktøjer