Pi

Trisambig poseidon-white Du ledte i virkeligheden efter Emma Pi - du ved det bare ikke endnu
Pie

Pie er nært beslægtet med pi

Pi

Pi - Hold dig til pie!

Pi, eller π, er et græsk bogstav, som tror det er et tal. Det er dog kun matematikere, som interesserer sig for, hvilke anvendelsesmuligheder det har. Det er derimod langt mere interessant, at dette på engelsk udtales "pie". Nogle fanatiske tilhængere af π (ofte kaldet pi-spejdere) mener, at bogstavet kan medvirke til at beregne både omkredsen og arealet af en pie.

"Pie is good!"

~ Weebl om Pie

Det har vist sig, at der en stigende tendens til at bogstaver lider af personlighedsspaltning, og derfor tror, at de er tal. Det latinske alfabet har stillet med bogstavet e, som selv mener, det er en værdig konkurrent til pi.

"I eat pi for breakfast."

~ e om pi

Af en eller anden grund[1] er pi netop det antal mennesker, der har doneret til dette leksikon, hvilket er fastslået ved hjælp af determinisme og matematik.

Matematisk set[2] er pi et tal på en ca. størrelse: 3,1415926535879732384626. Mere præcist er det at bruge 22:7. Ofte refererer folk nemlig kun til 3,14, når pi bliver nævnt.[3]

Dette har ført til, at de øvrige tal føler sig glemt og udeladt, hvilket har skabt dybe psykoser hos mange af de øvrige tal. Et anonymt tal mellem 0 og 9 udtaler: "Vi føler os snydt og udeladt. Vi gør jo tallet meget mere præcist."
Pi behandles på visse videregående uddannelser som en religion højde med FSM.[4]

[redigér] Ting med pi i

...osv

...og ja da vores MGP-prinsesse

  • Emma Pi - her kan du i øvrigt få den helt præcise definition af \pi.

[redigér] Links

[redigér] Pinnotter

  1. fx en byggegrund eller en grund sandbanke ude i havet
  2. det er her du skal tage din lommeregner frem
  3. hvilket sker oftere end du tror!
  4. Flyvende spaghetti; et tåbeligt koncept
  5. "ip" er bare pi med modsat fortegn
Personlige værktøjer