Pas

Pasplakat

Alle disse mennesker er eftersøgte terrorister som ikke har vist pas med korrekt foto.

Et pas benyttes når man lovligt vil skifte fra et land til et andet.

[redigér] Formålet med pas

  1. Registrering er enhver verdensherskers svorne metode til magt, og derfor skal alle borgere, der gerne vil lidt væk fra landet, registreres for deres flugt-tendenser, der er suspekte.
  2. At få flere penge i pengekassen. Det koster en del penge at få udstedt et nyt pas, så pasudstedelser betyder altså at der bliver flere penge til bestemmerøvene og færre penge til dig, da du jo må hoste op med spareskillingerne for at komme væk herfra.

[redigér] Pas i Danmark

Et pas er her i Danmark pt. et rødbedefarvet dokument, med et grimt billede af ejeren inden i.

[redigér] Andre farver på pas

Farverne på pas kan også være lortebrun, giftig-grøn, sort eller mørk politi-blå.

[redigér] Moderne paskontrol

Det allernyeste indenfor paskontrol er at lade maskiner kontrollere, om passets ihændehaver nu også er lige så grim som på pasbilledet. I Storbritanien bliver paskontrollen fra denne sommer varetaget af robotter, som man kan læse om her.

Det oplyses i denne artikel at maskinerne ikke vil udvise nogen nåde overfor tvivlsomme personer. Pasporten smækkes ned over dem simpelthen.

Personlige værktøjer