Paint

Paintshop.jpg

Herover ses et luftfotografi af Roskilde Fjord set fra syd. Billedet ser nok ganske normalt ud for de fleste ved første øjekast, men der er foretaget én mindre billedmanipulation med Paint, som kun en trænet iagttager vil kunne opdage[1]

Paint er et miljøskadeligt computerprogram, der ligger gemt som standard på næsten alle Vinduesmaskiner fra Microsoft.[2] Med programmet kan man ændre på indholdet i billeder, som man senere kan reproducere i aviser og dermed sandsynliggøre, at Dronning Margrethe er større end Storebæltsbroen, eller at Elvis og Søren Pind har optrådt på Orange Scene sammen i onsdags.

[redigér] Forvansket fodnote

  1. en axlotl
  2. Hvis man har læst på lektien, og hørt efter i historie, har man alt, hvad der kræves for at lave en såkaldt dødsmaskine, der kan dræbe, brænde, spise og udsplatte alt og alle. Lad os sammenligne det med en superond og superskizofren kirurg, der har en hang til at lave om på alting.

    [redigér] Bermuda

    Bermuda.PNG

    Dette er blot Paint, der er omskåret, så det er blevet meget destruktivt. Nu venter synderen blot på et offer.

    Mange folk tror, at Bermudatrekanten, er noget overnaturligt halløj, der er styret af aliens. Men i virkeligheden er det blot en virus i lige det område, der gør at fly, skibe og større fisk forsvinder sporløst.

    [redigér] 1991 problemet

    Det skete i 1991, da over 8.000 fly fløj over Bermudatrekanten. Det var for stor en opgave for Paint, og programmet fik kun slettet 293, før det ellers så vidunderlige ”spil” gik i stykker. For virusset havde ikke fået morgenmad, og det gjorde, at det ikke var så stærkt og uovervindeligt som normalt. Paint gik simpelthen i koks! Det medførte, at George Bush – skaberen af Bermudapaint, måtte nu rejse til Bermudaøerne for at reparere det skadelige virus, og fik nu også lejlighed til at opgradere Paint, så det nu hedder Paint 2.0.5! Opgraderingen indeholdt nyt værktøj, en såkaldt ”Fartøjsrekonstruktions-værktøj”, der som navnet siger, rekonstruerer, sletter, farver eller omformer fartøjer at enhver art. Lige fra løse propeller til undertøjsbåde.
    Sheep.JPG

    Dette får har været under Paint’s superskarpe og superfarlige skalpel.

Personlige værktøjer