Pære

Download

Forfatteren bag denne artikel fik en lys idé, da han valgte at nedskrive disse vise ord.

Pæren (latin: Fructum volemi) er Danmarks nationalfrugt siden vikingetiden, hvor vi stjal den fra Pærekøbing. Dette førte senere til udviklingen af den elektriske pære, som er en uspiselig genstand, der er i familie med æblet, bananen, kokussenøden, og pæreformede mennesker.

El-pæren vokser i Uganda, hvor den bliver masseproduceret af Ikea. Den fås i styrker fra 15 til 150 Watt, men er efterhånden blevet udfaset af led-lys.

Når en pære får lov til at vokse tilpas længe, så bliver den til en hestepære. Den træbårne pære derimod anvendes ved ritualet, når fremmede skal have dansk statsborgerskab. De sortsmudskede aspiranter til optagelse i vort samfund skal holde en pære i venstre hånd og Biblen i den højre mens de reciterer Jyske Lov. Når denne oratoriske del lykkes, bliver aspiranten iført en rød og hvid klaphat og indsvøbt i Dannebrog, hvorefter der tages et billede, som bevis for, at den fremmede nu er hangaround og mere eller mindre pæredansk.

Personlige værktøjer