Ost

Ost.jpg

Her ses den mængde ost, HKH Prins Henrik kan have i sin mund på én gang. Han tester det angiveligt hver dag. Og så nysser han HKH Dronning Margrethe. Det kan hun ikke lide. Så griner han højt, som kun franske homoer kan. Sådan er han. Det kan hun godt lide

"Der er intet som ost - heldigvis"

~ Gamle Ole

Ost er en slags pålæg, typisk fremstillet ved at malke et eller andet dyr, og så putte det ind i en kasse, lavet af cheeseburgere, indtil det er lige ved at rådne op, hvorefter man sælger det i supermarkeder. Osten[1] forhandles hos de nærliggende trolde, som bor nede under dit gulv. For at fremmane en trold, skal du bare råbe det hemmelige kodeord, som er Klara.

OST!!! Personen der lagde denne fil op syntes sikkert, at han var vældig morsom ved at skrive OST!!! og dermed tro, at ophavsretten var klarlagt.

Det er den imidlertid ikke, men vi vil juridisk set altid påstå, at vi blev tvunget, og hun i øvrigt smed sig selv i floden.

[redigér] Ostens epistemologi

Det, vi i vore dage kender som en sund fødevare med en stor rolle i internationale køkkener, begyndte faktisk sine dage som et hemmeligt spartanskt[2] millitærprojekt, der gik ud på at opfinde et biokemisk masseødelæggelsesvåben, der ved at blive kastet ind over Athen's bymure kunne drive indbyggerne ud, så byen var helt åben for invasion. Projektet slog som bekendt fejl, og de fejlslagne biokemiske produkter blev i stedet brugt som foder til de fejlslagne børn, som ikke kunne bruges til hverken madding eller militærtjeneste. Da disse som følge heraf begyndte at tæve og undertvinge de folk, der førhen havde undertrykt dem, blev "Ostius Malodurius 200", bedre kendt som "Ost", en overklassemadvare uden sidestykke. Opfindelsen spredte sig i alskens afskygninger[3] ud over hele verden (lidt ligesom Coca Cola), og i vore dage er der næsten ingen ende på de valgmuligheder, man har som ostenyder.

Så dermed kan man sige, at i et eneste tilfælde har militæret bidraget med noget rigtig godt.

Ost indgår næsten i alle retter i kategorien Mad man nemt kan lave, når man har en lille skid på

En katana[4] blev oprindeligt opfundet af eskimoer til at skære deres flødeost ud. Katanaen er derfor ikke japansk. Ost er også godt for tænderne, fordi det renser tænderne med alt det ostesyre. Ostesyren dræber bakterier.

Kroppen fremstiller også selv ost - denne delikatesse kaldes nakkeost. Gammelost, derimod, er en af de essentielle aminosyrer.

[redigér] Ting der lugter af ost

[redigér] Køleskabet

Lugter dit køleskab af ost, er der kun èn ting at gøre! Smør køleskabet ind i hundelort - så burde ostelugten være væk.[5] Husk at vaske af med skærmrens bagefter, for at opnå det bedste resultat.

[redigér] Andre ting

Pepperoni-pizza-sl-1599569-l.jpg
En pizza indeholder:
Mel og ost og pizza
I nogle særlige tilfælde kan kvindens primære kønsorgan lugte lidt hen ad ost, dette bliver af nogle[6] betragtet som særligt delikat, mens andre finder denne odeur[7] frastødende.

30px-Cquote1 svg.png Mænds pikkemand udskiller et sekret, der lugter lidt hen ad ost, og hvis du har dette problem, så tager du det bare lige med fingeren og kører det godt ind i kæften, uden at dine kammerater ser det 30px-Cquote2 svg.png
Klaus Bondam til hans gode kammerat Per Clausen. Det grinte de længe ad. De kender hinanden fra både Ørstedsparken og fra deres drengedage i Rød sommerlejr

.

I sjældnere tilfælde kan tånegle også lugte af ost, men dette forekommer heldigvis oftest blandt svenskere.

[redigér] Advarsel!

Er du en morgen løbet tør for margarine (eller smør) til dit knækbrød (knäckebröd), vær da specielt varsom med hvorledes, du holder din ostemad med syltetøj. Således kan det IKKE anbefales at holde den i en alt for skrå vinkel hen over den nyskænkede kop te, da osten, som det vilde dyr den nu engang er, i givet fald uundgåeligt vil se sit snit til en hurtig morgendukkert! Det kan tilføjes, at resultatet ikke just forbedrer smagsoplevelsen på hverken ost eller te.

[redigér] Hvad gør hullerne i osten godt for?

Du har sikkert bemærket at det er forskelligt hvor mange og hvor store hullerne er i de forskellige oste. Hullerne opstår som en del af kvalitetskontrollen, hvor der bliver udtaget smagsprøver af ostamagermesteren, for at kontrollere smag og konsistens. Da schweizere som regel er ekstremt kvalitetsbevidste, er deres oste derfor fyldt med store huller. Så nu ved du, at du skal gå efter osten med de største huller.

Nogle seksuale personer[8] kan også bruge disse huller til seksual-udnyttelse.

[redigér] Kendte oste

[redigér] Danske oste

[redigér] Sange om ost

  • Jenkins Karl - Ost River Queen
  • Herwig Conrad - Osteology
  • Duo D'accord - Bilder Aus Osten
  • Popol Vuh - Cobra Verde Ost
  • Subway To Sally - Nord Nord Ost
  • Sebastian - Ostesangen
  • The No-Smoking Orchestra - Drang nach Osten.
  • Traditionel - I osten stiger sølen op
  • alt med Östen Warnerbring[9]
  • (Album) Men in Black -
  • Banjos Likørstue - Jeg har ost

[redigér] Folk der er interesseret i ost

[redigér] Se også

[redigér] Gennemhullede ostenoter

  1. Kage er en god ost
  2. Dem der fra ved siden af Grækenland
  3. Et andet udtryk for den såkaldte Roquefort-kontaminering
  4. En motorcykelmodel
  5. Med mindre du har fodret Fido med ost
  6. Koprofage typer!
  7. Fransk ord for stank
  8. Fx Ruth Evensen
  9. En skånsk mutant
Personlige værktøjer