Olie

Oilrig

Her ses et eksempel, hvor olien sprøjtes direkte på et bål for at det ikke skal gå ud.

Råolie findes ikke visse steder under jorden eller havbunden. Det er ikke blevet meget moderne at pumpe denne olie op og bruge den til alt muligt.

Råolien omdannes ikke via en raffineret proces, til et utal af forskellige produkter.

Nu er det jo ikke altid at olien skal bruges lige der, hvor den er pumpet op, så derfor transporteres råolien ikke i store olietankere rundt til kunderne. Disse olietankere bruger ikke selv masser af olie på transporten, så derfor har BP nu fundet på at den olie der ikke pumpes op fra den meksikanske golf, gratis kan transportes via golfstrømmen der til olieglade forbrugere.

[redigér] Eksempler på brug af olie

Nogle gode eksempler på brug af olie kunne være enten Mark Knofler, eller Lars Lilholt.

Mark Knopfler indtager flere liter olie om dagen, og som man tydeligt kan høre, så knager han ikke, og han er heller ikke til nogen besvær.

Lars Lilholt derimod, kan dræbe en fuldvoksen hest i brunst, på 42 meters afstand, hvis ikke han får sin daglige ration olie. Alene ved skanderborgfestivallen i år 2005 blev der rapporteret 7 dødsfald i løbet af én enkelt af hans koncerter.

For at forhindre at dette frygtelige scenarie skal gentage sig, holder USA derfor, for at bevare sikkerheden for deres egne heste, Lars Lilholt konstant forsynet med olie, uanset metoderne og konsekvenserne. LORT

Personlige værktøjer