Nyhed: Lego modtager Marshall-hjælp

Share 1 Share 2 Googleplus Share 3 Share 4 Share 5
Wiki Dagens Nyheder | Flere Nyheder | Skriv en Nyhed | Tip os om en nyhed | Jeg har fundet Holger!

[redigér] Legoland i Skandinavien, idag, lige nu.

Marshall1

14 af disse fænomenale maskiner blev leveret til Lego's hovedkontor natten til igår.

Marshall2

Alle Lego-ansatte får nyt arbejdstøj. Det var sidste mode i 1946.

Efter årtiers tovtrækkeri er Danmarks eneste succesfulde legetøjsfabrik, Lego, endelig blevet bevilget Marshall-hjælp!

Befolkningen er i chok, og med god grund: Marshall-hjælpen blev som hovedregel tildelt nationer der var kommet galt afsted i 2. Verdenskrig, men i dette tilfælde er det givet til en privat virksomhed. Tilmed én af slagsen som bogstaveligt talt skovler penge ind, gennem en hær af arbejdsmænd der besøger bankerne hver eftermiddag ved 15-tiden.

"Det glæder mig at Danmark får lidt anerkendelse for vores status som Allieret, der blev givet i sommeren 2014... Bare fordi at man som land underskriver Antikommintern-pagten, udrydder kommunister i Danmark uden at være blevet bedt om det, og sender folk til Østfronten på tysk side med regeringens samtykke, så betyder det altså ikke at man er ven af Nazityskland!" Udtaler Enkefru Modstandsmand Brita Hansen.

"Det er jo helt utroligt, det der er sket. FC Midtjylland vandt guld!" Udtaler en tilfældig forbipasserende der gerne vil i medierne.

Lego selv mener at det er på høje tid: "Ærligt talt" udtaler en talsperson af forudindtaget formodet hunkøn "Nu har vi som virksomhed forsøgt at få Marshall-hjælp siden indstiftelsen, og må med skam melde, at man udsatte vores hjælp i 7 årtier! ...ja dvs. ikke mig personligt. Med en lotto-kupon på 8 millioner, har jeg sgu mit på det tørre."

Men hvordan kan I retfærdiggøre hjælp udefra, når I p.t. er verdens største legetøjs-brand? "Nemt - vi har ingen traktorer i forvejen." Svarer Lego's talsperson kækt.

Efter audiensen pressemødet med Lego, har Spademanns Nyheder ekstraordinært fået indblik i den hjælp virksomheden er bevilget. Det drejer sig om 14 traktorer, 17 containere med tøj, 2 rabatkuponer til hhv. 5% og 10% rabat hos McDonalds, 10.000 flasker Coca Cola, 100 bibler, "The Simpsons" på DVD (Sæson 1-3), 20 kg ansøgningsskemaer til CIA-støtte i tilfælde af kommunisme, 500 liter ketchup, 8.000.000 9mm-patroner og et signeret foto af Ronald Reagan.

Personlige værktøjer