Nordkorea

Nordkorea
Hvid Hvid
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Ukendt
Nationalmelodi: Ukendt
Hvid
Hovedstad Ukendt
 Tidligere hovedstad Ukendt
Største by Ukendt
Officielle sprog Ukendt
Regeringsform
Ukendt
Ukendt
Ukendt
Ukendt
Ukendt
Ukendt
Nationalhelt(e) Ukendt
Valuta Ukendt
Religion Ukendt
 Befolkning  Ukendt
 Areal  Ukendt
 Befolkningstæthed  Ukendt
 Etniske grupper  Ukendt
 Største Eksportvarer  Ukendt
 Største Importvarer  Ukendt
 Nationaldyr Ukendt
 Nationalsport  Ukendt
 Åbningstider  Ukendt
 Internetadresse  Ukendt
 Telefonnummer  Ukendt

"Storken er en dejlig flyver
den der siger andet lyver
Danmark Nordkorea er et dejligt land"

~ Shubidua om Danmark Nordkorea

Den Demokratiske Folkerepublik Nordkorea er et fredeligt land beliggende i det østlige Asien. Landet er i øjeblikket regeret af Kim Jong-Un, men eftersom Kim er forsvundet, så forventes magten formelt overdraget til onkelen Jørgen Jong-Ill inden for den nærmeste tid.

[redigér] Historie

Opstod, da Korea i 1948 blev delt i Sydkorea, Østkorea, Nordkorea og Vestkorea. Opsplitningen skyldtes sandsynligvis en større fejde som i årene under 2. verdenskrig bare blev større og større. Det hele startede tilbage i år 404 da mongolerne indtog asiens tissemand - Korea halvøen. Her var landets leder Kim Lang-Whiener, angiveligt blevet forelsket i en af rytterfolkets hingste. Til stor foragt for landets indbygger naturligvis. Faktisk, skrev William Shakespeare efterfølgende en historie om kærlighedsscenancen mellem Kim og hans hingst. Den fik navnet "Romeo & Juliet".

Om ikke andet udspringer fejden her, fordi de øvrige regioner i Korea fandt dette utroligt mærkeligt, hvilket tilhængerne af Kim ikke gjorde. Forunderligt nok resulterede det først i en opsplitning over 1000 år senere. Grunden til dette skyldes, ifølge sprogforskere fra Angola, at Jorden er rund.

Andre teorier peger bare i retning af, at Kim Lang-Whiener bare havde nogle ufattelig grimme og lange løg.

[redigér] Se også

* Sydkorea
* Grunden til at verdenssamfundet kom igang, samt Nordkoreas nationalvåben

Personlige værktøjer