N00b

Dummen00b.jpg

Her ses en smart n00b, der har anbragt en fælde, i form af en parabol, der kan falde ned, hvis der sker den noget.

En n00b er en person, som ikke fatter en skid, fordi den lige er begyndt på være på Internettet.

[redigér] Oprindelse

Ingen ved, hvor Søde rare dejlige behagelige smukke n00bs kommer fra, pludselig er de der bare, til stor frustration for alt og alle.

[redigér] Ordet n00bs oprindelse

Ordet n00b ved vi til gengæld helt sikkert, hvor kommer fra. Ordet opstod fordi det i USA var alt for svært at stave til ordet newbie, så n00b blev bare stavet som ordet lød, hvis man spiser halvdelen af ordet, og sådan er det altså stadig. Det er heldigt, at vi her i Danmark også kan bruge ordet n00b, der er meget hurtigere at skrive for de dovne, end det meget lange ord n-y-b-e-g-y-n-d-e-r. Der er få måder du kan genkende en n00b, og det er disse ord:

LOL

PWN

OWN

Rofl

Lmao

Roflmao

Roxers Boxers

WTG

WTF

Andre gange bruger de tal, så som.

M8

W8

Some1

Any1

8S

Hvis du ønsker at komunikere med en n00b, skal du bare slå hovedet ned i tastaturet.

[redigér] Bedst at gøre ved en n00b

Man kan være venlig og hjælpe en n00b, men hvis det ikke føles naturligt at være venlig, så er det bedst at gøre intet og lade som ingenting. På den måde kan det også være at problemet forsvinder helt af sig selv.

[redigér] Værst at gøre ved en n00b

Man må ikke sige n00b til en n00b. Ofte ved en n00b slet ikke, hvad ordet betyder og den tror måske at du skælder den ud. En n00b kan reagere meget uforudsigeligt, derfor er det klogest ikke at provokere en n00b.

[redigér] Hvorfor n00bs er så farlige

Det er der ret mange gode grunde til:

[redigér] Ting, som n00bs er skyld i

-Listen er ufuldstændig, fyld selv dine egne negative erfaringer på.

Personlige værktøjer