Musemåtte

Hvis du har en computer, og du bruger den dagen lang, så ved du måske hvad en musemåtte er, samtidig med at du nok har brug for en del motion. Men man må sige at hvis du ved hvad en musemåtte præcis er, så er du en giga nørd.

[redigér] Musemåttens Historie

Musemåtten blev opfundet i det 15. århundrede, da Christian II massakrerede det meste af Stockholm. Han var ikke så god til at massakrere folk, så han begyndte med fluerne. Så nakkede han boghandlerne, og derefter musene.

Christian var jo konge, så han ville gerne have et fint hus. Derfor måtte ingen have sko på indenfor, medmindre man pakkede sine fødder ind i det blå plastik fra svømmehallen. Men han kom på den superduper geniale idé, at man kunne tørre sine fødder af, inden man gik indenfor.

Da han så havde dræbt rigtig mange mus, skar han skindet af dem. Så lagde han alt skindet på en træplade og tog en gigantisk kødhammer. Han bankede skindet helt fladt og puttede måtten ud foran døren, så folk kunne tørre sine fødder af.

Da man så i 1900-tallet opfandt computeren, brugte man så Christian II's opfindelse til at gøre computermusen glad, da den for ikke så lang tid siden blev udnyttet til slavearbejde for Adolf Hitler.

Personlige værktøjer