Mundskyld

Roundup

Mundskyld er 'undskyld', tilsat et 'm' foran. Mundskyld er også en væske som regel bestående af en god portion vand og farvestof - oftest grøn eller blå.

[redigér] Anvendelse

Midlet er oftest anvendt af industrien som et effektivt placebo som har til formål at skaffe penge til producenten, samt at give køberen en fornemmelse af have frisk ånde. For at give denne illusion er der oftest tilsat en god mængde alkohol for at give en prikkende fornemmelse i munden som forveksles med at væsken 'gør noget'. Dette kan også være erstattet af en påstand om, at væsken indeholder et virksomt stof mod dårlig ånde - mest effektivt hvis det er skrevet på latin - så kunden ikke kan gennemskue at det er et et placebo. Midlet skal efter anvisningerne 'skylles i munden' hvilket betyder at man skal lade som om, at man skal drikke det, dog uden at synke, men i stedet spytte det ud i håndvasken.

For at kunden ikke fatter mistanke er der altid tilsat en ordenlig portion kunstige aromastoffer og sødemiddel.
Aromastoffet er som oftest peppermynte, menthol eller lignende. Dette medvirker at kunden selv har en opfattelse af god ånde, men i virkeligheden lugter ånden stadig af svovl, blot med et lille strejf af billig tyggegummi.

Noget mundskyld er tilsat klorhexidin, dette skyldes en joke fra producentens side, eftersom dette oftest resultere i at tænder og tunge bliver farvet brune og oftest kun kan fjernes ved et besøg hos tandlægen.

[redigér] Fordele ved mundskyld

  • God økonomi for firmaet bag
  • Det ser flot ud i flasken
  • Hvis du ikke kan tage dig sammen til at sige 'Undskyld' til en person, kan du i de fleste tilfælde nøjes med ordet 'Mundskyld' hvis du mumler.

[redigér] Trivia

Som en joke indførte staten efter anden verdenskrig at samtlige skolebørn skulle skylle mund i mundskyld med tilsat flour. Som en del af joken var smagen her ikke gjort behagelig, men i stedet meget bitter og kvalme fremkalende hos børn. Denne mundskyld blev døbt flourskyldning og joken kørte i årtier, indtil man i 1980'erne opdagede den store udgift, og politikkerne blev trætte af at høre deres børn klage over den grimme smag. Hele joken i at lancere floursyldning var, at det ingen effekt har hvis man i forvejen børster tænder.

[redigér] Se også

Personlige værktøjer