Multitasking

Multitasking er når der foregår flere ting[1] samtidigt det samme sted. Typiske[2] eksempler er computere, der kan udføre flere opgaver på en gang, som fx at printe din jobansøgning samtidigt med at musemarkøren viser et timeglas.[3]

Task nr. 1 Task nr. 2 Task nr. 3

[redigér] Kvinder, mænd...

Multitasking2

Preben Vilhjelm blev kendt som en aldeles gedigen multitasker

Man anvender også ordet multitasking om menneskers hjerner, hvor eksperter har påvist at kvinder[4] kan multitaske. Hjernen kan blandt styre støvsugeren (20% af hjernekapaciteten) samtidigt med at kvinden overvejer, hvilken aftensmad, hun skal købe ind (30% af hjernekapaciteten). Kvinder kan med andre ord komme helt op på 50% af hjernekapaciteten).

[redigér] ...og multitasking. Er du en...

Mænd savner, ifølge de samme eksperter, fuldstændigt evnen til at multitaske[5] og benytter altid 100% af hjernen til én opgave ad gangen. Der tales dog om enkelte udokumenterede tilfælde af multitasking hos mænd. Fx mener flere, at de sagtens kan se en fodboldkamp i fjernsynet, mens de samtidigt ignorerer deres kæreste fuldstændigt.

Multitasking

"Ti lige stille lidt, jeg (Vi taler her om det eksistentielle jeg, om manden billedet herover - og en lille smule om Det Ontologiske Gudsbevis[6]) skal lige have en tår af min øl[7]"

[redigér] ...multitasker?

Her skulle selvfølgelig have været en eller anden åndssvag afkrydsningstest, men da den skulle konstrueres ringede telefonen...."Ved du hvad Oluf Alexander ... gad du ringe igen om ... a-hva? ... flashede hun dem dansegulvet...Hvem var hun sammen med?...Jamen det forklarer jo alt. Han er jo coke-leverandør til Charlottenlund og omegn (Computeren begynder at vise pauseskærm) Nej, ikke nu Andreas ... du har fået lommepenge ... nåmen det må du spørge mor om mens far snakker med Oluf Alexan... Hvad siger du, har Kaj vist dig sin "frimærkesamling"? ... Han skal fandme ha! ... gider du lige at hænge to sekunder Oluf, så jeg kan høre lidt mere om Susan K ...

Gudskelov kommer TV3 vores multi-level-choice-test-konstruktør til undsætning. Genudsendelsen af Paradise Hotel fra i går starter i fladsynet. Straks er hele familien samlet rundt om bordet til russisk roulette med Amalie.

[redigér] Multiple fodvorter

  1. ved ting skal man forstå alle genstande og komplekse forløb af handlinger i dette rum-tids kontinuum
  2. kan også læses som "almindeligt forekommende" eller "hyppige"
  3. Læs mere under: Avancerede Funktioner "Hjælp!"
  4. ved "kvinder" forstås voksne menneskelige individer med en skede
  5. fx ved at læse fodnoter og links samtidig med resten af teksten i redigeringsmode
  6. som det vistnok er formuleret af René Descartes
  7. Ein Weissbier aus Berlin!
Personlige værktøjer