Morten Korch

Monkeydude

Her er et af de meget få tilbageværende fotos af Morten Korch. Han brød sig ikke om at se sig selv på tryk, hvilket i grinden er meget forståeligt

"Hvordan i alverden er de heste kommet fra? Det skulle jo være "De røde hunde""

~ Morten

Morten Korch er en Fynsk Gud født d. 30. februar 1876 langt ude i det fynske bøh-land.

[redigér] Opvæksten med dens erfaringer

Morten Korch pådrog sig et traume af sin opvækstlandet. Det skyldes den sjældne sygdom, som forfatteren led af. Han udviklede usædvanligt meget hår og kom derved til at minde om et pelsdyr i uhyggelig grad. Derfor blev Morten Korch da også registreret som Fyns første mobbeoffer. Hans øgenavn var Pelsdyret, og det var alle, der brugte øgenavnet mod Morten, også landbetjenten.

En kedelig sideeffekt ved Morten Korchs sygdom var at pigerne intet ville have med ham at gøre. Den eneste, der ville have noget med den unge Morten Korch at gøre, var nabogårdens røgterkarl. Her tændte på stærkt behårede fyre. Sådan blev forfatteren altså af homoseksuel af nød.

[redigér] Korchs bøger

Alle hans bøger, der senere blev filmatiseret, viser os at forfatteren led af en sygelig angst for byer og udvikling mod mere moderne tider. Af den samme grund blev Morten Korch også tildelt Ridderkorset, for kongen kunne heller ikke lide udviklingen, så han red rundt, til hest, i hele København, hver dag så længe 3.verdenskrig varede.

Efter krigen flyttede Morten Korch sammen med Bamse i et homoerotisk forhold. De to pelsdyr passede godt sammen, for begge holdt af landlig idyl og personer med meget pels. Bamses hytte blev deres sommerhus, hvor de ofte holdt fest for andre pelsdyr og der sneg sig også noget fjerklædt kræ ind, med de blev hurtigt jaget væk igen på grund af deres lopper.

[redigér] Morten Korchs død

En aften til en fest gik det galt. Poul Reichardt scorede Bamse, hvilket Morten Korch ikke klarede. Han blev derfor syg af den tabte kærlighed og døde i år 1954.

Personlige værktøjer