Montenegro

Monte Negro
Monte Gringo
Bilkastan
Ydre Serbien (omstridt)
Monteflag.svg
Monteskjold.svg
(Flag) (Våbenskjold)
Motto: Always stay cool like a swimming pool
Nationalmelodi: Euro Neuro
{{{billede_kort}}}
Hovedstad Podgorica
 Tidligere hovedstad Timbuktu
Største by Bilka
Officielle sprog Montenegrinsk
Kaudervælsk
Græsk
Tysk (I turistsæsonen)
Regeringsform
Consul
Republik med to kamre. "Som løbene på et haglgevær"
Sidney Lee
Fra HBO
• Erklæret
• Accepteret
1066
22. September
1989
  Klima Fandens varmt for en grønlænder, koldt for ægte afrikanere.
Nationalhelt(e) Præsi, Vanilla Ice, Razz og Brad Pitt
Valuta Polet = 100 Daler
Religion Kristendom, Islam, Wicca og Winfreyisme
 Befolkning  Svær at se i mørket.
 Areal  Ca. på størrelse med Scwheiz
 Etniske grupper  12% Wiggas,
76% Blandede bolscher (Etnisk set),
2% bævere og
10% PR-konsulenter
 Største Eksportvarer  Guidos, Schwarzbrot, Kaffe.
 Største Importvarer  Bruncreme, kylling, samt rapmusik.
 Nationaldyr Sort Panter
 Nationalsport  Skyggeboksning
 Åbningstider  Døgnåbent

[redigér] Et godt råd

Lad være med at sige navnet på dette land, hvis du befinder dig i Harlem i New York. Du kunne blive misforstået.

[redigér] Den spæde begyndelse

Den tidligste bosættelse i området, der i dag kaldes Montenegro, bestod af en legion nudistiske legionærer (fra det nuværende Nordafrika), der fór vild under et felttog mod Dacien med deres følge af slaver og opvartere. Da en voldsom snestorm blokerede bjergpassene og fangede de mørklødede kampmaskiner i Balkanhalvøens bjerge, besluttede legionen sig for at slå sig ned og hygge sig lidt med lokalbefolkningen. De kaldte kolonien Niger Mons, der med tiden blev til Monte Negro, og området blev kendt for at dets indvånere var mere mørklødede end gennemsnittet for området.

Disse legionær-bastarder blev derudover kendt for at de anså sprit, lavet på gærede nedfaldsblommer, som den medicinske mirakelkur for stort set alt fra skørbug til ondt i halsen. Den påfølgende landsdækkende delirium tremens medførte blandt andet skabelsen af landets våbenskjold, hvis dominerende objekt som bekendt er en ørn med to hoveder.

[redigér] Kastebold

De første århundreder gik det ganske godt for mulat-riget. Økonomien og fødselsraten var stabil, og gesjæften med at eksportere samfundets bærme som bussemænd til resten af Europa gik strygende. Så strygende, faktisk, at nogen af deres handelspartnere blev grådige. De ville have mere. Så de invaderede. Op igennem det 2. årtusinde var Montenegro kastebold mellem europæiske og vestasiatiske stormagter, og magtbalancen skiftede så hurtigt at montenegrinske børn var berygtede så langt væk som Irland for at tale et kaudervælsk af tysk, russisk, tyrkisk og serbisk. Lidt ligesom når Sepp Piontek forsøger at tale dansk.

[redigér] Sovjettiden

Efter 2. verdenskrig blev Montenegro, der på det tidspunkt var en del af Jugoslavien, som igen var en del af LEGO-protektoraterne), en del af den officielt kommunistiske østblok, men det havde dog ingen synderlig effekt på det stadig meget isolerede land, der brugte det meste af statsstøtten på at opbygge et hold, der kunne konkurrere i Meyer på olympisk niveau.

[redigér] "Vi trækker i trådene"

Personlige værktøjer