Minimalstat

Minimalstat er en statsmodel, hvor staten har gemt sig i en kasse og overladt den reelle ledelse af landet til store ansigtsløse firmaer. Minimalstater umærker sig ved at næsten intet er gratis, og fyren med de mange penge sætter den politiske dagsorden, kort sagt fungerer det hele efter stætningen: "Den rigeste overlever." Derfor kan USA betragtes som den perfekte minimalstat.

I want you to

Anders Fogh håber på at indføre minimalstaten i Danmark, da det vil betyde at han kan være ligeglad med landets tilstand, med det resultat, at han holde ferie året rundt.

Minimalstater er derfor et sted hvor de fattige, de handicappede og syge bliver sat til at sejle deres egen sø, med det resultat at de dør som fluer, hvilket var grunden til at Adolf Hitler var stor fan af minimalstatsmodellen, og så sent i 1938 overvejede han endda at indføre den som officel statsform i Tyskland med tilbagevirkende kraft i 1946, da han derved kunne spare pengene til sine dyre kz-lejre fra det tyske budget. Bare ærligt for ham at der kom noget i vejen.

Minimalstat

I minimalstaten er vejret altid dårligt

Det eneste positive ved minimalstater er at, der er masser af gratis jura, da det er det eneste staten rent faktisk gider at tage sig af. Så hvis man er fattig i en minimalstat, kan man altid håbe på at en eller anden spytter én i ansigtet og kalder én for "fattiglus", hvorefter man tjene millioner ved at sagsøge vedkommende for "voldligt overfald" og "grov diskriminering".

[redigér] Se også

Personlige værktøjer