Microsoft Word

Microsoft Word er det sprog Bill Gates taler. Det var et sprog han begyndte at tale med sin usynlig ven i hans lidt ensomme barndom. Grunden til navnet på sproget skal findes i vennes usynlighed. Det var kun lille Bill og hans usynlige ven, som han kaldte Windows der kunne forstå sproget.

Men historien om Windows stopper ikke her. For så blev det populært at have PC, og i 1983 fandt han på et styresystem, som han opkaldte efter sin gamle ven, Windows 1.0. Systemet skulle jo have et sprog, derfor lærte han Windows, Microsoft Word, så det fik en personlighed.

Desværre er det stadig kun to i verden, der taler Microsoft Word, men sprogforskere arbejder på højtryk for at knække koden. Lige nu arbejder man på sætningen "Du har begået en ulovlig handling", hvilket (ifølge empirien) var noget Windows ofte sagde til Bill under pottetræningen. Dette er den eneste ledetråd man har.

[redigér] Microsoft Word i den vestlige verden

I dag bruges Microsoft Word mest som tekstbehandling. Det falder under kategorien WUSIWUG-redigering, hvilket jeg, synes er behageligt. Formatet, der bliver implementeret, er lokalt.

[redigér] Sprog eller tekstbehandling

Der er i så fald tvivl hvorvidt, det er et objekt eller et medie. Der afholdes et møde. Der afholdes to møder.

Clippy
Ønsker du virkeligt at slette denne side?
Personlige værktøjer