Merlin

Merlin var en walisisk troldmand, som blev til forbillede for Gandalf i Ringenes Herre. Ifølge Disney, var Merlin rådgiver for Kong Arthur, men i virkeligheden var alt, hvad Merlin gjorde, at hjælpe Arthurs far, Uther Pendragon, med nogle knock out-dråber, som Uther brugte til at bedøve Ingraine, en gift dame med royal status, så han kunne gøre hende gravid med Arthur.

[redigér] Den gamle version

Herunder følger en ældre version af forklaringen omkring Merlin fra dengang i de gode gamle dage, da vi havde plads til glade amatører.

Butiksfacade

Merlin

Merlin er en Dansk koncern som har specialliseret sig i fotoudstyr. Merlin blev tidligere på året opkøbt af Island som også ejer Mærsk.

Merlin blev stiftet i 1998, efter at BurgerKing-Danmark var gået konkurs. - De 2 stiftere mente at der ville være salg i multimedie udstyr, mens man fik sig en whopper. - Desværre var der på grund af manglende hygiejne ikke den ønskede opbakning om konceptet, og man gik da tilbage til den velkendte model hvor man fylder en butik med bras og inkompetente ansatte.

Merlin har ca. 80 ansatte fordelt på 92 butikker.

Personlige værktøjer