Mars

Mars
Panorama-view over Mars [1]

Mars [2] er en lille, rød planet, som er omkring 50 millioner kilometer væk fra Jorden.[3] Planeten var indtil 2036 den eneste i Solsystemet, der udelukkende var befolket af robotter.[4] Atmosfæren består af CO2 [5] og tåge, og der er koldere end her.[6] Til gengæld har Mars to måner, Daim og Fobi, og så vejer du kun en tredjedel af, hvad du normalt vejerJorden.[7] Et døgn på Mars varer cirka 20 minutter længere,[8] men hele året varer 23 måneder.[9] Diameteren på Mars er 3.317 kilometer større end Månens, men 5.964 kilometer mindre end Terra.[10] Der har længe været diskussioner i videnskabelige kredse om der har været vand på Mars, og der har været gættet på hvad panten i så fald har været, og om det har været med brus.[11]

[redigér] Billeder fra Mars

[redigér] Noter

  1. Du skal lige være opmærksom , at fodnoten herunder er skrevet af en hash-beruset person, som var fuldstændig overbevist om, at han netop havde besøgt Mars. Betragt noten som et studie udi sjælens kringelkroge
  2. Mars er en planet bestående af 99,9% karamelchokolade. En rigtig sag for børn og sliksultne dyr. Planeten blev opdaget i 1756 af Choko Laden (Bror til Osama bin Laden), der var på vej til ølkonkurrence i Yankey Bar, hvor han sidenhen vandt Guldkaramel. Undervejs på øltogtet observerede han det fremmede objekt med sit supersyn. På Mars findes der liv ligesom på jorden, bortset fra at de bor i huler på Mars. Med "de", menes naturligvis rumvæserne. Rumvæserne på Mars ligner en krydsning mellem et neonfarvet fiskelys og en halvtræt brunstig svale - altså meget nær mennesket. Til højre ses to billeder af Mars taget af henholdsvis Choko Laden og Hubba Bubba-teleskopet.
  3. Forudsat altså at Jorden og Mars står linje (ikke at forveksle med perihelion) i forhold til Solen. Ellers kan Mars lige så vel være over en kvart milliard kilometer borte (ikke at forveksle med aphelion)
  4. Kineserne kom i 2036
  5. (kultveilte)
  6. men du ville sandsynligvis dø af iltmangel, før du nåede at fryse ihjel (hvis ikke robot-mutanterne havde fået ram på dig først)
  7. såfremt du altså fysisk befinder dig på Mars og er i live (da det ellers ikke ville give meget mening at diskutere din vægt, vel?)
  8. hvis du godt kan lide lange dage, så er Merkur stedet for dig!
  9. Det bliver et sandt helvede at huske navnene på alle de måneder, selv om fire af dem hedder movember
  10. som er det latinske navn for Jorden
  11. og evt. syntetisk citronsmag
Personlige værktøjer