Mani

[redigér] Maniens rod

Begrebet opstod dengang BZ-bevægelsen startede. Mani betyder, at der er tale om en mental sygdom. På det tidspunkt, i 1971, var en englænder ankommet til hovedstaden. Denne mand kunne kun tale gebrokkent dansk. Han dyrkede usikker hardcore analsex med en fra BZ-bevægelsen, der simpelthen flyttede ind i englænderens røvhul.

[redigér] Mani erkendes som sygdom

Hos lægen forklarede englænderen problemet således: "Der er en mand i mit røvhul. Englænderen kunne heller ikke sige "ø" ordentligt, så lægen var tæt på at dø af grin, men overlevede ved hjælp af en snarrådig timian-indsprøjtning, som han junkede, sig selv med, da han mærkede faren. Det var heldigt for en død læge kan ikke uddele medicin og kurere folk).

[redigér] Maniens symptomer

Personen farer rundt som en skoldet skid i et glas koldt vand og får ikke udført dagens gerning. Mani-ramte spiller alle deres penge op og sælger koner og børn til prostitution, mani er i det hele taget en fatal sygdom at pådrage sig.

[redigér] Virksom medicin mod mani

DR, Spademanns Leksikon, virkeligheden, tortur, krydderier, hjernevask, opdragelse, og cannabis, der virker mod alle sygdomme.

[redigér] Eksempel på mani

Denne fristil er skrevet af en ung gymnasiast fra Avedøre Gymnasium i 2003: Vi bringer her et uddrag:

"...Jeg vil godt skrive om nogle jøder. Itzhak Bernstein: "Ich habe 
 Angst Moses Mendelsohn: Ich habe Angst Sarah Goldberg: Ich habe auch 
 Angst Eli Weissmann: Ich weisse gar nichts was Angst ist.......
 ....und doch....Arrrgh Shimon Sternberg:Ich habe Angst Abraham Rubin: Ich 
 habe Angst..."

forkortet af redaktionen

På trods af at stilen var 11754 sider lang fik den ikke desto mindre 13 med pil op, fordi den lykkedes med at gennemgå samtlige jøders mentale tilstand under 2. Verdenskrig én for én i øjeblikkene før deres personlige Holocaust.

Personlige værktøjer