FANDOM

Painter0

Maleriets historie er lang, så vi vil ikke komme ind den her. Lad os blot konstatere, at malning begyndte blandt vore tidligste forfædre i præ-kambrium, men i det 21. århundrede opløstes maleriet som selvstændig kunstform, og er herefterdags blevet anbragt i samme kategori som fotos, film, reklamer, journalistik, malerhjerne og tegnefilm.

Definitionenredigér

Et maleri består af et rektangulært areal, oftest et stykke lærred med påsmurte eller førte farveklatter.

Det første maleri blev til da stenalder-mennesket fandt på at smøre sin afføring på klippevægge, og da de opdagede, at denne handling efterlod varige aftegninger, blev det pludseligt populært at klaske lort på vægge, så 'kunstnerne' kunne sætte et personligt aftryk på deres samtid.
Da der gennem tiden er fastsat nye standarder for, hvad et maleri er og hvordan det ser ud, skal her gennemgås de tre væsentligste elementer for at et maleri kan blive realiseret og anerkendt som et ægte maleri.

Elementerredigér

Motivet redigér

Capt2

MOTIVET

Motivet er det udtryk, som bliver til indtryk hos beskueren. Det er forskellige farver, påført med pensel, murerske, hjulpisker, gravko, computer, vanillestang, sutsko.

Motivet skal helst ikke forstille noget. Farverne skal være kedelige og banale. Så få penselstrøg som muligt giver en større produktion af malerier.[1]

Kunstneren redigér

Capt3

KUNSTNEREN

Kunstneren er helst kendt fra andre sammenhænge end hans kunst. TV, Billed-Bladet, Se og Hør, biograf-premierer, afbrænding af sit eget galleri, hesteofringer, TV-reklamer!!!

Som person er hans udvikling ikke nået ud over formningsstadiet. Han har lært at starte med at sætte sit navn under maleriet, så kvaliteten ikke påvirkes af en dårlig dag i atelieret.

Mæcenen redigér

Capt4

MÆCENEN

Da kunstmaleri er er en noget ustabil indtægtskilde, er udgifter til rødvin, smøger, matadormix betalt af mæcenen. I dette tilfælde er det en tysk elektronikgigant [2]

Maleriske noterredigér

  1. en teknik, der brugtes meget af landsbytossen Per Arnoldi
  2. (Nej, det' bestemt ikke SAMSUNG, som frit leverer lige netop den fladskærm, som DU har brug for ...) som er leverandør af kontanter