Malerhjerne

Hjerne1

Denne hjerne blev malet i Feng-Shui-farver af dens ejer. Hun døde af for meget balance mellem energierne

Malerhjerne blev opfundet ca. samtidig med malingen. Den gik i al sin enkelthed ud på, at udsmykke sin hjerne ved hjælp af pensler og farver. Det var tildels en besværlig kunst, da hjernen var vanskelig at komme til, samtidig med at holde hjernens ejer i live.

Verden over blev det er populær dille. Kun Ægypterne valgt at misforstå den ellers så enkle opgave at male hjernen. De endte med, at stikke glødende metalstænger gennem næsen på "ofrene", hvorefter de kunne trække hjernen ud. Hertil skal det siges, det aldrig lykkedes dem at holde en patient i live, og at de som oftest heller ikke nåede at male hjernen.

Efter en årrække kunne man godt se problemet i malerhjernen. Man ledte derfor efter et alternativ, som endte med det vi idag kender, som at male æg til påske. Det blev hurtigere en endnu større dille end malerhjernen, og den blev derfor afskaffet, og ordet blev igen fritstillet til andet forbrug.

Den dag i dag findes ordet malerhjerne stadigvæk, men ordets betydning er endnu uvis, og hvis man kunne tænke sig at bruge dette ord, skal man blot henvende sig til hittegodskontoret, som ligger inden med ubrugte ord.

Personlige værktøjer