Mørke

Mørkøv

Her et hus fra Mørkøv i fuldt dagslys

Mørke er en midlertidig tilstand, der forekommer, når der ikke længere svæver nogen ildkugle i luften. Mørke kan være meget farligt, da det kan medføre periodisk blindhed.

[redigér] Hvordan undgår man mørke?

For at undgå mørke, bliver man nødt til at gå rundt med en æske tændstikker, som man kan tænde, hvis uheldet er ude. Hvis det alligevel sker, at der forekommer mørke, er der flere måder at få lys på:

  1. Tænd din tændstik.
  2. Sæt ild til dit hus.
  3. Få et digitalkamera og undgå mørkekamre.

Så garanterer vi, at der vil komme lys og at der kommer nogen, så du ikke er alene i det nu ikke længere så mørke mørke. Mangler du en seng at sove i, foreslår vi at du bliver inde i huset, så kommer der nogen og tilbyder dig en seng i et stort hus, også kaldet et hospital.[1] Men alt i alt skal du ikke være bange for mørket; det bringer ikke andet end sjov med sig, hvis blot man bruger sin fantasi.

[redigér] Mørke (by)

Mørke lader også til at være en by i det mørke Jylland, som er landet, der ligger lige vest for øerne. Mørke er en lille by, nord for Aarhus, med en masse blinde indbyggere. Jeg var så heldig at finde en indbygger i Mørke, som udtalte sig: Jeg lufter tit min hund i mørke, fordi det giver en masse god motion, hvis man da ikke lige render ind i en af de der hurtigt bevægende lygter, der kommer drønende.[2]

[redigér] Myter om Mørke

Mørke fik sit navn, fordi der engang var én, som stod af toget og tissede i Løgten.[3]

[redigér] Mørkenoter

  1. Men hvis du ikke bor alene, er det en bedre idé at stikke ild til din kone; hun vil nu begynde en dans og udstøde nogle brøl; det er det rene sjov (og bagefter kommer de rare mænd i de blå kitler - igen!)
  2. motorvejen
  3. Løgten er en nærliggende by
Personlige værktøjer