Måge

Måge
Alt, alt, alt for almindelige!
Et billede af et mågefossil. De levende angriber hvis man tager billeder af dem.

Videnskabelig klassifikation
rige: Hele verden
række: 4 række
klasse: Ikke klassificerede
orden: De æder affald! Hvad tror du selv?!
underorden: Nej
Familie: Skrav
Slægt: Jens Poulsen
Art: Flodhest

Måge er betegnelsen for en fugleart.

[redigér] Udseende

Måger har hvide fjer, orange/gult næb og jetmotorer svømmefødder. Der findes dog variationer heraf, foreksempel hættemågen, der har en hættetrøje istedet for fjer. I modsætning til andre fugle, har måger ikke hule knogler, men knogler fyldt med nitroglycerin, det såkaldte mågestel. Dette gør måger til den mest eksplosive fugleart.

En speciel variation der bare findes i Danmark, har gyldent sprødt skind. De ses oftest med sveller, baby bæ og gærede agurker rundt sig.

[redigér] Adfærd og tilholdssted

Den opholder sig oftest ved vandet, da det er godt for dens astma. Dog findes der også store flokke nær lossepladser, hvor mågen finder brugbare ting, som mennesker har smidt ud. Der har været eksempler på at flere forsvundne smykker og kunstgenstande er fundet i afdøde mågers sommmerhuse, men for det meste samler de f.eks. solparasoller og madkurve op, som de bruger de lange vinteraftner på at reparere.

Måger er ikke trækfugle da deres moral forbyder dem at trække. De kan dog finde på at opsøge en trækkerfugl, hvis en vinprop har fået sat sig alt for fast.

Alle måger er en del af religionen M.M der betyder mågen mågens den handler om at der er en måge der hedder mågens som alle andres måger skal "elske med" i løbet af deres liv

En stor/overvejende del af de måger der er blevet kureret for deres astma problemer, foretrækker at opholde sig i/omkring "udsalgssteder for mad med højt potentiale" også kaldet "grill paladser", "Michelins foretrukne" og "madpanserens yndling" De bliver hovedsagelig kureret ved at deres astma fremkallende fjer bliver epilleret bort og derefter et 5 min. varmt bad i en velduftende olie. Pr. 2014 er ca. 250.000.000.000 måger blevet kureret for astma på denne måde uden bivirkninger overhovedet.

[redigér] Arter

Af de mest kende mågerarter findes:

Personlige værktøjer
Andre sprog