Luft

"Der er noget i luften, jeg ved ikke hvad"

~ Mig om det der bag dig

Luft er et klimafænomen, der findes i to vidt forskellige former, alt efter om den er kold eller varm.

Luft er også kendt som den gift, man ikke kan undgå. Det er en langsomt dræbende gas, der i gennemsnit tager omkring 80 år om at dræbe en person. Nogle folk lever længere. Mest fordi de sidder inde i længere tid end andre, for at undgå "frisk luft" og lignende.
Folk som disse drikker meget sodavand og andre sukker-drikke. Sukker-drikke går ind i lungerne og dræber alt det luft, du ved en fejltagelse har indåndet. Kinesere er blandt de lande med den reneste "luft" i verden, da alle deres drivhusgasser (herunder prutter fra riskager) går op i atmosfæren og nedbryder store dele af den giftige "luft", der hovedsagelig består af kvælstof og ilt.

[redigér] Varm luft

Dette fænomen indfinder sig ofte i politikerkredse, når man forsøger at sige noget, uden egentligt at sige noget. - Den eneste politiker, der rent faktisk tør gøre dette rent bogstaveligt, er Birthe Rønn Hornbech, som dermed er den eneste i regeringen, hvis ytringer vi som vælgere kan stole på.

[redigér] Kold luft

Dette fænomen kan findes overalt i samfundet, hvor mere end ét individ mødes, fra hjemmet over arbejdspladsen til de mørke korridorer på Christiansborg. Lav- eller højdepunktet for kold luft - som man nu ser det - blev nået under Den Kolde Krig, hvor et flere kilometer bredt bælte ned gennem Europa lå nærmest i konstant permafrost. Optøningen i relationerne mellem øst og vest gik dog desværre ikke helt stille af sig, og menes at være en af hovedårsagerne til Den Globale Opvarmning.

[redigér] Hvad luft også kan bruges til

Personlige værktøjer