Liberia

Liberia er et af mange spændende lande i Afrika, så nej det er ikke en dødelig sygdom, du kan få, hvis vandet ikke er varmt nok. Vandet er altid varmt nok i Afrika. Men OK, hvis du får noget fremmed kan du da få fremmedlegionella.

Landet blev grundlagt af en række frigivne slaver, der havde set serien "Rødder" lidt for mange gange baglæns og derfor mente at jo tættere man kom på afrika, desto bedre ville man have det.

[redigér] Historie

Landet fungerede som et demokrati frem til 1980, hvor diktatoren Charles Taylor (far til James Taylor og Liv Tyler[1]) afsatte regeringen og indførte enerådig enevælde, da han var lidt træt af at andre bestemte over ham. Det resulterede dog i borgerkrig, da de meste af landets befolkning var trætte af at han bestemte over dem, og den stoppede først da Charles forlod landet i 2003 til fordel for en karriere som seriemorder i USA under navnet Charles Manson[2].

I 2006 vælges Afrikas første demokratisk valgte kvindelige præsident, Sure Ellen Johnson-Sirleaf som præsident for foretagenet, da man mente at hun nok skulle forstå at få gjort rent, og skuret de tidligere embedsmænds munde med brun sæbe.

[redigér] Demografi

Landet består af uanede horder af forskellige folkeslag, hvor M'apelle - befolkningen er den største, og deres leder; "Je m'apelle Mads" er en vigtig faktor i den politiske hverdag. Derudover er der en række amerikanske negere, der er vendt tilbage til rødderne, heriblandt lægefamilien Huxtable, The Jackson Four[3], Eminem[4] og en række andre mere eller mindre prominente personer.

Personlige værktøjer