Lakrids

Lakridspiper

En lakridspipe-trekant

CVsolgt

"Endnu en søndag, hvor tiden den står så godt som stille
Og destruktive tanker som bare kommer og går, i mit hovede som er alt for lille"

Lakrids er et af de mange hjælpestoffer, som man bruger til at udvinde olie med. Men mange af de syv-årige børn har fundet ud af, at det er spiseligt. Derfor er det nu om dage svært at få fat i lakrids. Det er også en af de mange millioner grunde til at oliepriserne stiger.
Lakrids er meget nemt at udvinde, fordi man bruger abekraft. Aberne sender man ned i nogle undervandshuler. Så siger man bare til dem, at lakridsen bruges i bananer, og så går det bare som en leg. Men nu, hvor de syv-årige har opdaget det, dykker de ned på havets bund og stjæler lakridsen fra aberne. Det er også derfor at så mange syv-årige har så dårlige tænder.[1]

[redigér] Lakridshistorie

Lakrids blev lavet af Buddha for mange årtier siden. Det blev opdaget af den gode mand Igor Lankrid [2]. I starten vidste man ikke hvad det kunne bruges til, så han mistede mange venner på det. Derfor blev han meget lonely og mobbet. Han begik selvmord den 32. marts 1989, fordi nogen af dem som mobbede ham, spiste en af hans mange kager, som han havde lavet. Da man fandt ham, var han svøbt ind i lakrids, og da man skulle fjerne lakridsen, var der en nysgerrig fed politimand som smagte på det. Han fandt ud af det smagte godt. Så han lavede en lille butik, hvor han lavede sin egen lakrids og solgte den. Filmen Charlie og Chokoladedildoen er også lavet over denne begivenhed.

[redigér] De små gajoler

  1. Seneste nyt: Eu vil forbyde lakrids, fordi det er sort og får folk til at få lyst til at blive negre
  2. Så giver det også lidt sig selv hvorfor det hedder lakrids
Personlige værktøjer