FANDOM

LOEJT

Løjt!!!

"Løjt, det har jeg fanme aldrig hørt om!"
~ Verdens befolkning om Løjt.

"Puha, her lugter der af gammel løg."

~ Turist om Løjts udeklima.

"私はヤギを好む."

~ Japaner om Løjts dyreliv.

Løjt findes ikke i den reelle verden, men kan kun opleves igennem The Twilight Parallel World (kendt fra blandt andet film og Amin Jensens fodspor). Tysk propaganda fra 1932-1934 beretter, at indgangen til Løjt må findes i nærheden af hullet, langt ude i skoven (også kendt som Aabenraa).

Navnets oprindelseredigér

Der er to generelt accepterede teorier om oprindelsen af navnet "Løjt":

  • Navnet Løjt stammer fra udtrykket at røgte/røjte, hvilket dækker over at fodre/passe dyr. Netop dette hentyder til Løjts hovedattraktion, som er en gedefarm, hvor rejsende imod et mindre beløb kan få lov til at klappe de aggressive geder og væddere. I fortiden blev gedefarmen i The Twilight Parallel World oftest besøgt af japanere og andre sære folkefærd. På japansk er der ingen forskel i udtalelsen af bogstaverne L og R, så igennem århundredes linguistisk erosion er Røjt blevet til Løjt.
  • Navnet Løjt stammer fra grønsagen løg. Man har valgt at betegne stedet efter dette, da stedet lugter af gammel løg. T'et er blevet sat på som en førdatidsendelse: Lige som at man siger "gå" - "har gået", så bruger man i ved "løg - gammel løg" en omskrivning til "løg - løgt". Turistbranchen mente dog, at Løgt, som i gammel løg, var et afskræmmende stednavn, så de ændrede G'et til et J.