Kulturnatten

30px-Cquote1 svg.png Strisserne kom før vi ventede dem... 30px-Cquote2 svg.png
Kim Larsen om sin seneste optræden på Kulturnatten

Kulturnatten er en nat, hvor folket kan komme ud og opleve alt det kultur de ikke ser om dagen.

Som en genialtet har man valgt at Kulturnatten skal være fredag aften før efterårferien. På den måde er man sikker på at folk har været på arbejde, i skole, børnehave eller vuggestue og derfor ikke kan holde til længere end klokken 20.

[redigér] Hvor er kulturen?

På Kulturnatten afholdes omkring 1400 forskellige arrangementer over hele Danmark koncentreret om storbyerne. En normal dansk familie kan som regel nå to forskellige arrangementer og bruger derfor typisk hele sommerferien med at beslutte hvad de skal vælge.

Skal man se Sko & Torp i Botanisk Have, hvor der serveres brændende kærlighed og kildevand, eller skal man gå på Statens Museum for Kunst, for at høre Billy Cross og Kira Skov spille musik, der passer til Bob Dylans billeder?

Kulturnat botanisk have.jpg

På kulturnatten fejrer man drivhuseffekten med en masse levende lys.

Rådhuspladsen i København har man dog valgt at fejre natten som kult-ur natten, hvorfor rådhusklokkerne på denne nat lyder ekstra kultiske, og med jævne mellemrum kan finde på at spille "Og hans far var vognmand i Slagelse".
Personlige værktøjer