Kuglepen

Pige tænker

Pige i færd med rensning af kuglepen

En kuglepen består af et aflangt pølseformet objekt, med én til flere kugler i den ene ende og en knap, der kan tænde for den, i den anden.

En kuglepen rimer på ordet ven, som hedder amicuslatin, hvilket er fuldkommen irrelevant.

[redigér] Hvordan betjener man en kuglepen?

Kuglepennen kan betjenes på flere måder, alt efter hvad dens præferencer er. Nogle foretrækker en blid manipulation i den modsatte ende af hvor blækket kommer ud, medens andre foretrækker at man blidt masserer pennen i sine hænder og evt. drejer den en smule skråt. Man skal dog passe på med ikke at tage for hårdt fat, da man så kan risikere at pennen knækker. Ved korrekt betjening skulle der nu komme en lettere kulørt væske ud af den ene ende af kuglepennen.

[redigér] Løber pennen tør?

Det kan ske at der ikke kommer blæk ud, selvom man har nusset længe om pennen. Hertil er der én metode, der altid virker, nemlig forsigtigt at anbringe pennen i munden og blidt slikke på den, indtil væsken flyder. Her, i denne penible situation, betragtes det som høfligst lige at sluge en mundfuld, inden man bruger pennen til at skrive med.

[redigér] Korrekt brug af kuglepennen

Personlige værktøjer
Andre sprog