Koranen

Koranen er den sydlige og mellemøstlige variation af manualen til livet. Bortset lige fra de 26 kapitler, der menes at være syrisk-kristne kopivarer, vel at mærke.

[redigér] Navnet

Ordet "Koranen" er dansk, i bestemt form, og betyder "Ko-tyveriet". "Ko" betyder som bekendt Ko, mens "Ran" er dansk af ældre dato, og betyder Tyveri/Ulovlig Bortskaffelse. Den arabiske version af titlen, er derimod (القرآن al-Qur'ān), der menes at betyde Alkohol-and, med den grammatiske forklaring al-qur = Alko/alkohol, og an = and. Visse andre forskere, er dog uenige.

[redigér] Forskelle fra Bibelen

Der er dog visse ændringer i Koranen i forhold til den vestlige version, Bibelen. Her kan du læse om de vigtigste, så du fremover kan deltage i samtaler omkring andre kulturer og den salgs bavl.

[redigér] Indhold

Skaberen af livet er i den vesterlandske version kaldet Gud men i den arabiske version kaldet Allan. Endvidere har den øverste administrator også skiftet navn fra i Bibelen at hedde Jesus til i Koranen at hedde Muhammed. Koranen indeholder også afsnit af den danske bistandslov.

[redigér] Udseende

Koranen ser sjovere ud end Bibelen på mange punkter. Eksempelvis er den fyldt med pæne krusseduller, farver og andet godt rundt omkring teksten, så man ikke falder helt i søvn.

[redigér] Tilgængelighed

Rent fysisk er Koranen let tilgængelig, og kan lånes på ethvert velassorteret folkebibliotek, købes hos diverse boghandlere, findes i statsarkiver med middelalderdokumenter, samt i fængsler, hvor der deles Koraner ud, til alle dem der ikke gider at læse Bibelen. Sprogligt derimod, er Koranen ekstremt utilgængeligt, da 80% står på Krussedulle-skrift (se evt. ovenfor), og 20% på en krussedulle-dialekt, som stort set ingen kan læse længere. Alle oversættelser fra Krussedulle-skrift til blokbogstaver, afvises blankt, som være de rene falsknerier. Dette hænger måske sammen med, at store dele af Koranen enten er forvirrende, verdensfjernt, bibelsk, eller slet og ret det rene sludder[1].

[redigér] Noter

  1. F.eks. at Solen sover i en mudderpøl, at de døde kan vækkes til live ved at slå dem med et stykke kød, eller at sæd produceres mellem rygsøjlen og ribbenene. Vælg selv.
Personlige værktøjer