Konstruktion

Konstruktion

En flot konstruktion - hvis ikke lige det forestillede en planskitse over Københavns Lufthavn

Underkonstruktion

Kan I så holde jer væk - Jørn Ege har lige destrueret mit ansigt...Og Joan Ørting har klædt mig af til skindet.

En konstruktion er forskellige dele, som angiveligt skulle høre sammen og danne en eller anden større helhed. Det er det modsatte af destruktion, hvor man tager en masse dele - én efter én - og piller fra hinanden.

Konstruktioner er som regel pæne og funktionelle, og når de ikke er det længere laver man en destruktion af konstruktionen[1], det er derfor et mål at lave en holdbar konstruktion som man ikke behøver at destruere - man er med andre ord konstruktiv.

[redigér] Hvornår er man konstruktiv?

  • Man er meget konstruktiv, når man laver en artikel på Spademanns som destruerer uholdbare konstruktioner i samfundet. Det gør man ved at konstruere den på en måde så Los Administratos ikke behøver at destruere dem pga. dårlig konstruktion.
  • Man er konstruktiv når man holder jul med sin eks for stadig at få julegaver.
  • Man er konstruktiv når man siger: Skal vi ikke holde tre ugers ferie.
  • Man er konstruktiv man når klapper den bærbare i og tager sin opvask i stedet.
  • Man er konstruktiv når man hader at pille.

[redigér] Under konstruktion

Gode konstruktioner tager tid. Den store Keops-pyramide tog omkring 20-30 år at bygge. Derfor står den der endnu. Hvad man så kan bruge den til ved man endnu ikke.
La Sagrada Familia-katedralen i Barcelona blev påbegyndt i slutningen af 1800-tallet og er ikke færdig endnu. Det er der mange Costa Brava-turister, som synes er utroligt fascinerende.
En god artikel på Spademanns tager lige så lang tid (ca. 154 år).

Et forsøg på at vise en skabelon, så man ikke bliver rengjort

[redigér] Den unødvendige note

  1. Hold nu kæft, Frode. Du kan ikke begynde at beskrive et begreb, vha. dets eget modsætning
Personlige værktøjer