Konservatisme

Konservatisme er en politisk ideologi der opfundet af et engelsk individ ved navn Edmund Burke. Konservatisme går i bund og grund på at søge for at tilstandene i landet forbliver de samme, hvilket er informationsalderens største selvmodsigelse, da ingen går ind i politik for ikke at ændre et eller andet.

[redigér] Selve ideologien

Konservatisme går ud på at tvinge folk til at flytte ud på landet, og derefter sætte dem til at opdyrke jorden, efter metoder der er lige så fysisk krævende som de er gammeldags.

Denne stigning i mængden af fysisk arbejde i hverdagen, vil føre til at folk bliver mere udmattede og derfor også mere viljeløse, hvilket drastisk svækker deres modstandskraft imod politisk og religiøs påvirkning.

Samtidig vil det faktum, at folk ikke køber deres mad, men selv dyrker den, give dem en større ejerskabsfølelse, hvilket vil føre til en forøget mistro overfor fremmede, hvilket igen fører til at folk vil opholde sig mere i hjemmet, forsvare familien imod fiktive trusler og kun lade deres børn gifte sig med folk de selv kender og har godkendt.

[redigér] Konservatismens udbredelse

I dag er konservatismen iført med stor succes i mange lande i Mellemøsten. Visse dele af USA, England og hele Sydeuropa har dog også underkastet sig ideologien.

[redigér] Se også

Personlige værktøjer