Ketchup-effekten

ThumbsUp.gif
Ketchup Lars.jpg

Her ses Lars Løkke Rasmussen under klimatopmødet, mens han venter på Ketchup-effekten

Asereje03:31

Asereje

Google2.gif
Den mægtige søgerobot Google er fuldstændig pjattet med Ketchup-effekten.

"Tomat, tomat og atter tomat"

~ Søren Ryge Petersen om ketchup-effekten

Ketchup-effekten er en metafor for en pludselig og uventet ejakulation af en substans, som bliver presset gennem en trang åbning, hvorefter overfladespændingen opnår kritiske værdier og brister, hvilket resulterer i en utilsigtet syndflod af meningsmålinger snot sæd orker materie (pus).

Ketchup-effekten er bogstaveligt en beskrivelse af, at man ryster og ryster flasken indtil der pludselig går hulbylden og ketchuppen fosser ud af flasken[1].

Effekten blev pludseligt opdaget af Henry John Heinz, som havde problemer med at åbne en flaske champagne.

Denne egenskab er siden blevet ophøjet til at beskrive, at der pludselig sker noget efter at have gjort det samme i lang tid, uden at der er sket noget. Mange eksperter har derfor skjult arbejdet for at denne effekt skulle kaldes onani-effekten eller orgasme-effekten, dog uden held[2].

Denne effekt er fuldstændig ukendt i regeringen, hvor man i stedet bruger den modsatte effekt kaldet salami-metoden.

[redigér] Eksempler

  • To personer vædder om hvem der kan læne sig længst ud af vinduet. På grund af ketchup-effekten vinder den ene suverænt.
  • Du har en byld i røven, som generer kraftigt, du trykker og trykker og så ... ketchup-effekten.

[redigér] Pludselige noter

  1. Her henvises til den type glasflasker med flaskehals, som ketchup typisk var opbevaret i indtil en onsdag i maj 2003, hvor man begyndte at benytte plasticflasker med hul i bunden.
  2. Endnu. Hvem ved om det ikke pludselig lykkes.
Personlige værktøjer