Ketchup

Ketchup.jpg-2764.jpg

Ketchup er bl.a. godt til at imprægnere parketgulve med

[redigér] Oprindelse

Ordet ketchup stammer formodentlig fra det malaysiske ord kēchap, der blot betyder smag. Der er nok tale om nogle malaysiske folk, der har fået noget kedeligt hunde-mad fra dåser serveret, og derfor har været tvunget til opfinde ketchup, for overhovedet at overleve. Se også ketchup-effekten, som har visse træk til fælles med menneskets evne til regurgitation.
Ketchup er også kendt som et meget afhængighedsskabende og tungt euforiserende stof, specielt brugt af Kim Bodnia.

[redigér] Madsminke

I virkeligheden er ketchup altså mad-sminke, der skal skjule at maden er aldeles uspiselig. Jo dårligere maden er, desto mere ketchup skal man således komme på, indtil maden i værste tilfælde til sidst er helt skjult.

[redigér] Handelsnavne

Catsud.jpg

Herover ses en reklame for tomatketchup, som ofte anvendes i Hollywoodfilm, når man er løbet tør for rigtigt blod i en actionfilm eller et romantisk drama

Oftest sælges ketchup under navnet tomat-ketchup, men ingen af de pågældende produkter er lavet af tomater. Det er æbler man putter i, for æbler falder gratis ned fra himlen om efteråret, og noget skal overskuds-frugten jo bruges til.

[redigér] Anden brug af ketchup

Den verdensberømte stangstive ornitolog Gaylord Q. Tinkledink var totalt hooked på ketchup, og hver anden time tog han noget, for at få et kwik fix.

Personlige værktøjer
Andre sprog