Køn

"What sex are you?"

~ Dig om hvorvidt Britta Thomsen er køn eller ej

Køn er denominationen[1] af din seksuelt betingede adfærd, ligesom det topografisk beskriver de anatomiske besynderligheder[2] ved din og din families kroppe. Ordet kan også optræde som en diminutiv[3] af begrebet smuk i den betydning, at hvis man er køn, er man ikke smuk, men heller ikke grim.

[redigér] Det biologiske aspekt

Fra undfangelsen bestemmer antallet af kromosomer, om vi skal være det ene eller det andet køn. To X-kromosomer laver med tiden en dame,[4] mens et X og et Y-kromosom giver dig en konveks tissemand, mens pigerne får en konkav skede.[5] Tro mod de biologiske parametre, kan de to køn herefter finde sammen, lære seksualundervisning og få børn sammen. Disse børn vil så vokse op og få at vide, at der er to køn, og at de muligvis selv senere vil komme til at tilhøre et af dem.

[redigér] Det psykologiske aspekt

Er du i besiddelse af højst et X og ét Y-kromosom, må du formodes at være et handyr[6] med penis, testosteron og skæg.[7] Det er dog ikke alle mænd, som er tilfredse med deres tildelte køn. Derfor vælger ca. fem pct. af alle mænd[8] at blive bifile, bøsser, drags eller kønsskifteopererede. Dette skifte giver en række rettigheder såsom pms, grådlabilitet og fortrinsret, når fx Titanic synker og man går i redningsbådene.[9]

[redigér] Kønne noter

  1. Et fremmedord
  2. Lad os endelig lade være med at gå i detaljer
  3. Betyder meget lille
  4. Dejlig enkelt at lave, men meget vanskelige at dressere - i modsætning til mænd
  5. Se også pladetektonik
  6. Ham der
  7. Hvis du ikke kan få fuldskæg som 18-årig, er du seksuelt dysfunktionel og bør seriøst overveje at skifte side
  8. Et tilsvarende antal kvinder bliver firskårne, iklæder sig overalls og ryger pibe
  9. Men rigtige kvinder og børn skal stadig allerførst
Personlige værktøjer