Kærligheden

Kærligheden, der består af et langstrakt lyngdækket plateau, ligger i en af de mere ukendte egne af Jylland.

Lynghede

Kærligheden i fuld flor!

Hedens særlige navn skyldtes at der var her man i et kær i hine tider skjulte liget af vikingehøvdingen Røde Orm og hans mægtige guldskat.

Da umådelig rigdom altid har været meget eftertragtet, er der op gennem tiden mange, der har søgt efter Kærligheden, men med begrænset held, da der har fundets mange hedestrækninger i Danmark.

En af de ivrigste skattejægere var hedeopdyrkeren Enrico Mylius Dalgas, der konkluderede at hvis man opdyrkede alt hede, ville det sidste stykke, der var tilbage nødvendigvis være kærligheden. Der var mange, der rystede på hovedet over denne stærkt haltende logik, men manden var bevæbnet med en muldfjælsplov, og da han ikke var bange for at bruge den, så der var ikke rigtig nogen, der turde sige ham imod.

Men trods sved, tårer, og en masse fygesand mellem ørerne, lykkedes det ham dog ikke at lokalisere høvding Orm's jordiske rester, hvorfor han i stedet fandt sig en sød kone, hvormed han fik en masse børn, heriblandt Enrique Iglesias og Jørgen de Mylius. Dalgas levede sammen med sin kone i et kærligt, romantisk og lykkeligt ægteskab til deres dages ende. Men Kærligheden fandt de aldrig!

Personlige værktøjer