Journalist

Journalisten-Mohammad

"Ali" hedder Mohammed Saeed al-Sahhaf (arabisk: محمد سعيد الصحاف) - Hvilket betyder: "journalisten Mohammed".
Han er en af de mere troværdige af slagsen.

Søren-Espersen

"Søren" er journalist.[1] Han forholder sig kun til den ene side af sagen. Dermed må den være selve sandheden!

"Journalistik kan føre til meget. Somme tider også til nyheder"

~ Eric Schon om pressen

En journalist er en person, som fører journaler og skriver artikler på en forudindtaget/idiosynkratisk måde. Ordet er sammensat af det franske jour og det indoeuropæiske nalist. Læg hér især mærke til, at endelsen ist antyder noget ondt. Den historisk kyndige læser vil vide, at der er/har været fascister, nazister, kommunister og lobbyister her på Jorden, og vi kan hurtigt blive enige om, at ingen af dem ville os noget godt.
Mange forhenværende journalister er siden gået ind i politik, og hvor mange af os tror, at politikerne vil os det godt? Der er derfor god grund til at være yderst vagtsom, hvis man bliver antastet af en journalist!

[redigér] Hvilke værktøjer bruger en journalist?

Journalister er stærkt afhængige af ord i deres daglige arbejde, men man har sågar set dem anvende sprog, grammatik, dementi og retorik, så pas på disse meningsdannende pirater. Nu er du advaret! De er også kendte for at anvende aviser, både på papir og i tv, til at promovere sig selv.[2]

[redigér] Kendte journalister

[redigér] Journalistiske fodnoter

  1. Søren Espersen var som helt ung med til at starte en afdeling af Venstresocialisterne i Aalborg, men forlod partiet allerede i gymnasiet på grund af uenighed om, hvorvidt Israel er et bibelsk land.
  2. Nogle har sågar formastet sig til at ævle løs på internettet
  3. Tidligere teologistuderende
Personlige værktøjer