Joseph Goebbels

"Et mirum in mundo hic retorta"

~ Donald Trump om pludselig at kunne tale latin

Goebbels

Affæren mellem Brünhilde og Joseph kom aldrig offentligt frem, for Goebbels var gift med Hitlers lillesøster, så han skulle ikke have noget i klemme

Dr. Paul Joseph Goebbels (29. oktober 18971. maj 1945) var propagandaminister i det tredje rige og skrev som regel sin ven Hitlers taler. I overgangsperioden mellem det tredje og det fjerde rige blev Goebbels pludselig upopulær på grund af Holocaust, dvs. forfølgelse af alle Tysklands negre, der blev sendt i fangelejr, koncentrationslejr eller gasovn.[1] Goebbels er i eftertiden især kendt for det romantiske kærlighedsforhold, han havde til sin sekretær, Brünhilde Pomsel, som var et af nazitidens store kvindelige ikoner, sammen med Mata Hari og Leni Riefenstahl.

[redigér] Fanatisk fødevarenote

  1. hvilket nogle syntes var for dårligt. Derfor skiftede han bane, gik ind i fødevarebranchen og lagde navn til produktet Joseph Goebbels´. Joseph Goebbels´ er et palminbaseret smørepålæg, der er meget populært i Japan, og var oprindelig fremstillet på basis af den palmin, der var restproduktet af Holocaust. I dag er Holocaust imidlertid forbudt, og Joseph Goebbels´ fremstilles i stedet af palmin fra jøder. Joseph Goebbels er i den vestlige verden især kendt for det omstridte faktum, at det kan forårsage hjernesvulster ved overdreven indtagelse.
    Nutella anbefales ofte som alternativ, men hun gider jo aldrig, den lille snerpefisse :-(
Personlige værktøjer