Jomfru Maria

"Hey! Maria luk vinduet op!"

~ [[Bifrost]]

"Lad os komme nu mens vi endnu kan gå!Lad os komme nu - vi har et liv vi skal nå!"

~ også Bifrost

"O Maria, jeg v' hjem til dig"

~ Four Jacks om Jomfru Maria

"Orh, hold nu kæft!"

~ Jomfru Maria om ovenstående

Jomfru Maria er hende som fødte Jesus for anden gang, selv om det var det først kendte tilfælde af partenogenese. Jesus blev først født af Gud. Men Gud havde ikke tid til at passe et barn, så Gud puttede Jesus ned i mavenJomfru Maria. Så da Jomfru Maria fødte Jesus, troede hun at Jesus var hendes barn. Men det var det bare slet ikke. At hun var jomfru, da hun fødte Jesus, kunne måske have givet hende et hint. Men så klog var hun desværre ikke.

Jomfru Maria er i øvrigt bredt respekteret som den første til at overbevise omverdenen om, at hun stadig var jomfru, på trods af at hun havde født et barn.

[redigér] Særlige kendetegn

  • Jomfru Maria er den første kvinde i historien som har formået at blive ophøjet som et ideal, og derefter blive beskyldt for at være blevet ignoreret af dem som ophøjede hende.
  • Hun bliver af feminister betragtet som et 'pisse-urimeligt symbol' fordi det bliver opfattet som umuligt at leve op til hendes eksempel, til trods for at man blot skal holde spas-regionen for sig selv frem til ægtesengen, undlade at støtte aborter og være tro mod Gud og dét dér løfte man giver om ikke at knalde udenom. Bizart nok har feministerne endnu ikke luret, at samme regler gælder for mænd...
  • Der er lidt tvivl om, hvorvidt hun er Guds Moder eller ej: nogle fraktioner siger 'ja, hun har jo født 1/3 af Gud', medens andre siger 'nej, hun har jo født 1/3 af Gud'. Sidste fraktion siger 'fuck nej, hun findes slet ikke. At føde en historisk dokumenteret person gør ikke, at man nogensinde har eksisteret...'

[redigér] Hvordan sker en jomfruundfangelse?

JomfruMaria.jpg

Her stiger helligånden op gennem Maria og så var hun pludselig frugtsommelig.

Marilyn.jpg

Kun én gang senere i historien er ånden steget op gennem en jomfru.

Til venstre ses en klassisk jomfru- undfangelse

Til højre ses en moderne jomfru som prøver det samme.

[redigér] Se også

Personlige værktøjer
Andre sprog