Jersey

Old Jersey
Bergerac-øen
(Flag) (Våbenskjold)
Motto:
Nationalmelodi: Temaet fra Bergerac
Hovedstad BBC's studie 4
Største by BBC's kantine
Officielle sprog Engelsk blandt politi og forbrydere, og fransk blandt dullerne.
Regeringsform
Kriminalbetjent
Politistat
Bergerac
Fra Romerriget
• Erklæret
• Accepteret

2. januar 127
18. maj 1968
Nationalhelt(e) Barnaby & Bergerac
Valuta Rabatkuponer til play.com
Religion Kapitalisme
 Befolkning  82.000.280 (2009 anslået)
 Areal  3 km²
 Befolkningstæthed  Ja
 Etniske grupper  33% Franske skatteflygtninge, 33% Britiske Skatteflygtninge og 33% Bergerac -kloner.
 Største Eksportvarer  CD'ere, DVD'ere og John Nettles.
 Største Importvarer  Ordrer
 Nationaldyr Et dyrt dyr
 Nationalsport  CD-salg
 Åbningstider  Altid
 Internetadresse  www.play.com

Jersey er Storbritanniens svar på Schweiz, et fordækt skattely, der lever af at undrage sig told og moms, samt af at oversvømme resten af Europa med til tider relativt billige DVDfilm uden danske undertekster.

[redigér] Kriminaliteten elimineres

Oprindeligt var Jersey oversvømmet med vold og forbrydere, lidt ligesom Samsø var det herhjemme før Lars Bom kom til. Dette kunne Storbritannien jo ikke have, så i et forsøg på at dæmme op for kriminaliteten sendte man den bedste betjent man havde, den miskundelige John Nettles (under dæknavnet Jim Bergerac) over til øen, og som en præventiv foranstaltning lod man BBC filme alle hans forehavender, så forbryderne lørdag aften i den bedste sendetid kunne se at forbrydelse ikke betaler sig, og at Jim altid får sin mand, med mindre hun er en meget charmerende kvinde.

I løbet af 1980'erne blev alt kriminalitet på Jersey udryddet, og John flyttede videre til Midsomer County i England, nu under navnet James Barnaby, men det er en helt anden historie.

[redigér] Forretningsfolk tager over

Da kriminaliteten nu var elimineret, og øen gjort verdenskendtTV; øjnede en gruppe forretningsfolk chancen for at lukrere lidt på dette vha. postordresalg, da det med at lokke turister til øen hurtigt blev affejet som et usandsynligt forehavende.

Man udnyttede det faktum at postmesteren på Jersey postkontor ofte sov sin brandert ud i baglokalet til at sende alle varer portofrit, og man kunne nu købe alt fra DVD-film uden undertekster til Jersey-beboernes gamle mor for næsten ingen penge[1].

Men ellers sker der ikke så meget på Jersey, dog forsøgte man i USA at gøre englænderne kunsten efter ved at oprette New Jersey, men alene det faktum at staten ikke er omgivet af vand gjorde at den hurtigt blev et flop.

[redigér] Rulletekster

  1. Profit til sælger inkluderet. - Moms brugte de heller ikke rigtig, da skattefogeden sover i ske med postmesteren

[IMG]
Nazidk
[/IMG]
Personlige værktøjer