Jøde

Jews Filmplakat.jpg

Den amerikanske storfilm "Jews" (på dansk "Jødens gab") vakte stor debat, da jøderne mente, den tegnede et dårilgt billede af dem.

"Hey Jude!"

~ The Beatles om Hitlers jødeforfølgelser

"Hvor er Shalombakkerne"

~ Ingemar Stenmark om Arafats bjerg

Jøde er både en betegnelse for tilhængerne af Jødedommen og folk med store næser.

[redigér] Jøders oprindelse

Alle, der har en forfader med navnet "Jakob" må kalde sig jøder. Det er dog kun meget få, der vælger dette, da de så skal have en tosset hat på. Jøder kommer (tilsyneladende ligesom alle andre folkeslag) oprindeligt fra Israel. Det varme klima gjorde dog mange jøder skøre. Dette fik dem til at flytte til Europa, da befolkningen dér havde et bedre klima og gik i flotte togaer. Jøder har en fælles regel med ikke at kalde Gud ved hans rigtige navn, derfor benævnes han i dissen kredse som ****.

Alle jødernes regler kan ses under Jødedom.

[redigér] Jøders problemer

Jøder har altid givet dem selv problemer. De er tvunget til at gå med idiotiske kalotter og noget underligt tøj. De hidser sig ved enhver lejlighed og lærer aldrig af de bank de får. Hver eneste gang de har lagt sig ud med nogen bliver de banket men uanset bliver de vanskelige igen og igen. Under romertiden hidsede de sig op mod Cæsar. De fik nogen bøllebank og kun 3500 jøder forskansede sig i et fort med en dyb afgrund. Der gjorde de sig vanskelige mod cæsars 500.000+ mand store hær i den tro at gud ville hjælpe dem. Men gud havde tyndskid de dage det tog romerne at banke hul på bymurene. Det synes de kalotbærerer var noget værre pis så de hev deres koner og unger i afgrunden. Så gjorde de sig besværlige men det gad Cæsar bare ikke så han gav dem en kæmpe røvfuld så de holdt helt op med at eksistere. Siden da har de andre jøder flyttet til en ghetto der hedder Israel hvor de sidder og retter på deres kalotter mens de hidser sig op over alverdens ting.

[redigér] Holocaust

I 1930'erne blev jøderne meget upopulære, især i Tyskland, hvor Adolf Hitler havde fået magten. Han kunne ikke lide jøder og tvang dem derfor til at gå med grimme gule stjerner på deres tøj. Der stod "Jude" på alle stjernerne, hvilket var surt for de Jøder, der ikke hed "Jude". Senere begyndte han også at sælge dem dårlige dampbade til overpris og en masse andet, som vi slet ikke vil komme ind på (det er vel et pænt leksikon). I gamle dage kaldte man det "Jødeudryddelser", men i dag kaldes det "Holocaust", da det første lød for Hillbilly-agtigt.

[redigér] Kendte Jøder

Personlige værktøjer