Istiden

"Jeg bli'r så ked af det, når de ik' har med karamelsmag"

~ Djenghis Khan om istiden

Istiden dækker over et længerevarende udsalg af Fisko-is. Især pindeis blev hurtigt populære, da man efterfølgende kunne bruge den fint bearbejdede pind til pelsning af mammutter, hvilket var en lækker spise dengang. Men pindeisen blev ikke opfundet i løbet af natten. Dens forgænger, "kølleis", var i perioder den mest solgte is med håndtag, og man måtte i gang med komplicerede nano-beregninger, før man opfandt pindeisen. Også Filur-isen var interessant, da den er fundet afbilledet i huler omkring Ethiopien, hvilket ifølge antropologiske undersøgelser, er tegn på uintelligent liv.[1]

Hjemis-selskabet havde desuden store problemer i istiden, eftersom folk var nomader og ikke blev på en fast adresse mere end tre måneder ad gangen. Ydermere har mundtlige overleveringer beskrevet dårlige vejforhold og skiltning, som en alvorlig hæmsko for større folkevandringer og udviklingen af istidslandskabets infrastruktur med motorveje og jernbaner.

Istiden sluttede bogstaveligt talt med et brag, da Fisko blev sprængt i luften af terrorister; sandsynligvis pga. pindeismisundelse.

Skub op-is er en anden slags is, der var meget populær på det tidspunkt. Den er magen til en skup op is, bortset fra, at man skal skubbe i stedet for at skuppe.[2]

[redigér] Noter fra et dødishul

  1. For antropologernes vedkommende altså
  2. Det er da logik, ikke?
Personlige værktøjer