Henning Dyremose

Henning Dyremose

Denne gnierged bærer sin sorte samvittighed med værdighed.

Denne gnierged blev født den 22. december 1945. Som om verden ikke havde rigeligt med problemer at døje med efter 2. verdenskrig.

[redigér] 80'erne

Henning Dyremose blev valgt til Folketinget i 1979, men 80'er-forbandelsen, som en ond heks havde kastet over Danmark, i de glade hippieår i 70'erne, slog først rigtigt igennem i 1986, da Dyremose blev arbejdsminister. Kort tid derefter genindførte han slavepiskerretten for alle arbejdsgivere, ligesom chikaner, i form om chefens krav om sex, blev obligatorisk for alle unge kvindelige arbejdere i hans tid som minister for arbejde og tortur. Det er Henning Dyremoses skyld at Shubidua lavede sangen om sexchikane, der blev total 80'er-kult.

[redigér] Andre boller på suppen

I januar 1993 blev bunken, der var fejet under gulvtæppet opdaget, og den dybt bundrådne borgerlige regering måtte gå af og overlade roret til rødfascisterne. Kort tid derefter begyndte Dyremose at trylle med TeleDanmarks aktier, og selskabet skiftede navn til TDC. Forunderligt nok var selskabet pludseligt gået, fra at være et offentligt ejet selskab, over til at være ejet af amerikanske rigmænd med masser af $$.

[redigér] Magiens verden

Dyremose er nu tryllekunstner med næsten samme numre på repetoiret som Stein Bagger har. Dyremoses numre er dog lidt sværere at gennemskue end Baggers. Derfor har Dyremose stadig succes i den magiske verden, der styres af magt og trylleri med penge, hvor Bagger fik stukket en stor kæp i "hjulet"af bagmandspolitiet.

Personlige værktøjer